۹.۴.۹۳

آیا طالبان‌ها از منطقه ریشه کن میشوند؟


عملیات پاکسازی و مواضع تروریست‌های طالبان در استان وزیرستان شمالی پاکستان ، باعث ترس مردم منطقه و در نتیجه آواره شدن بیش از هزاران بلوچستانی جدا شده از ایران شد.

بیش از یک هفته از شروع عملیات ارتش پاکستان ( نیروهای امریکای) بر علیه تروریست‌های طالبان میگذارد و نتیجه آن کشته و متواری شدن صد‌ها تروریست طالبان و همچین ترس مردم این منطقه و آوارگی آنان شده است.

این عملیات که از طرف پهپاد‌های امریکایی انجام می‌گیرد، بدون توجه به غیر نظامیان و رعایت احوال آنان و رعایت امنیت آنان، در هر جا که مشکوک به پنهان شدن یک طالبانی باشد، آنجا را با موشک هدف قرار داده و همین امر موجب هراس مردم منطقه و فرار آنان به سوی شهر‌های اطراف شده است.

عملیات پاکسازی منطقه از شر کثیف تروریست‌های طالبان بشدت ادامهٔ دارد و تنها دیروز در حمله هوایی پهپاد‌ها به مواضع طالبان، بیش از ۳۰ تن از عناصر این گروه کشته شدند.

عملیات ارتش پاکستان نیز از زمین در مناطق قبیله‌ای نزدیک مرزهای افغانستان، پس از حمله اخیر عناصر طالبان به فرودگاه کراچی آغاز شده است.

ارتش پاکستان اعلام کرده است که از آغاز عملیات در مناطق قبیله‌ای تاکنون ۱۶۰ تروریست‌ طالبان از پای در آمده اند.

دوشنبه ۱۹ خرداد گذشته، یک روز پس از حمله طالبان به فرودگاه کراچی، برای دومین بار، افراد مسلح به یک اردوگاه آموزشی نیروهای امنیتی پاکستان نزدیک فرودگاه کراچی حمله کردند.

در حمله روز اول به فرودگاه کراچی ۳۹ تن کشته شدند. در این حمله شبانه ۱۰ تروریست با کارت شناسایی جعلی به فرودگاه حمله کردند و همه آنها پس از عملیات مشترک پنج ساعته نیروهای ارتش پاکستان و حراست فرودگاه کشته شدند.

حمله روز دوم اگرچه تلفاتی نداشت اما کلیه پروازهای فرودگاه بین‌المللی کراچی را به حالت تعلیق درآورد.

منبع: العالم



هیچ نظری موجود نیست: