۸.۴.۹۳

چرا در اروپا حتی یک بمب منفجر نمی‌شود؟؟


به دو دلیل: ۱ - همه جا دوربین است و آقا ۲۴ ساعته در حال تماشای بردگان است و حتی افکار آنان را کنترل میکند ۲- تروریست‌ها تحت کنترل ‌اروپایی‌ها هستند و یا به قول خودمان خودیند و غربیه نیستند !

آسانژ گفت در تعدادی از کشورها پروژه کنترل دائمی شهروندان از روز تولد آماده شده است!!

« برادر بزرگ تو را تحت نظر دارد». این جمله مشهور از کتاب جورج آروئل نویسنده انگلیسی است که به توصیف رژیم توتالیتر ی می پردازد که حکومت تمام جبنه‌های زندگی جامعه و انسان را زیر نظر دارند. در آینده آنچه در این کتاب نوشته شده است اگر نه بطور کامل بخش هایی از آن برای شهروندان تعدادی از کشورها به واقعیت مبدل خواهد شد.

جولیان آسانژ ژورنالیست و بنیان گذار سایت « ویکی لیکس» در جریان کنفرانس اسکایپی چندی پیش گفت که کنترل دائمی هر یک از شهروندان توسط سرویس ویژه در آینده نزدیک می تواند به یک واقعیت مبدل شود.

آسانژ از جمله به دلیل افشاگری‌های جنایات نظامیان آمریکا در عراق و افغانستان و فعالیت غیرقانونی سرویس‌های ویژه غربی مشهور شده است. روزنامه نگار که چند حکم دادگاهی دولت‌های کشورهای غربی او را تهدید می کند در سفارت اکوادور در لندن پناهندگی سیاسی دریافت کرد که ممکن است آنجا را ترک کند. با وجود این، او به بازرسی‌های ژورنالیستی خود با کمک اینترنت ادامه می دهد.


آسانژ در جریان کنفرانس « اسکایپی» گفت که در تعدادی از کشورها از همین حالا پروژه کنترل دائمی شهروندان از روز تولد آماده شده است. بر طبق اطلاعات این روزنامه نگار، « دی. ان. آی» شهروندان اساس این کنترل را تشکیل می دهد. در آینده این اطلاعات به کارت هویت و اسناد مالیاتی و دیگر اسناد مالی اضافه خواهد شد. یعنی مقامات حکومتی تمام جابجایی شخص و حساب‌های او را تحت نظر خواهد داشت. آسانژ متذکر شد که چنین کاری مثلا برای سوئد تازه نیست. چنین سیستمی بیش از ۱۰ سال است که در آنجا کار می کند.

ایگور کوروتچِنکو، سردبیر ارشد مجله « دفاع ملی » در باره اینکه آیا چنین کاری در آینده نزدیک ممکن خواهد بود و اگر جواب مثبت است برای چه کشورهایی گفت: گذار به سیستم حفظ تمام اطلاعات مربوط به انسان یک امر ناچار برای تمام کشورهای پیشرفته صنعتی است. این موضوع به تعیین هویت انسان نه فقط بر اساس ظاهر او، بلکه با کمک مشخصات « دی. ان. آی» کمک خواهد کرد. به احتمال زیاد این موضوع بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی انجام خواهد شد. از همان روز تولد شخص سر از پایگاه اطلاعاتی ویژه‌ای درخواهد آورد. آنچه به روسیه مربوط می شود، این نوآوری اگر به ما برسد بمراتب دیرتر به اجرا در خواهد آمد.

در عین حال، چنین عقیده‌ای رایج است که اگر این نوآوری به روسیه برسد زیاد وسیع نخواهد بود. دولت از چنین ایده‌ای سخن نمی گوید و جامعه فایده‌ای از آن نمی بیند. بهرحال پروژه مشابهی در سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شد که ناموفق بود. منظور « کارت الکترونی اونیورسال» است. فرض می شد که هر یک از شهروندان کشور بطور داوطلبانه می تواند اسناد خود از جمله پاسپورت و بیمه پزشکی و کارت بانکی و کارت بیمه بازنشستگی و کارت‌های واحد ترانسپورت را با یک کارت پلاستیکی عوض کند که حاوی تمام اطلاعات شخص باشد. اما این پروژه در بین شهروندان روسیه از محبوبیت زیادی برخوردار نشده و به این دلیل در مرز مرگ قرار دارد.

نیکلای استاریکوف شخصیت سیاسی و اجتماعی روسیه معتقد است که در روسیه سیستم کنترل کامل شهروندان توسط دولت ممکن نیست.

- من هیچ چیز خوبی در این امر مشاهده نمی کنم که در آن، تمام اطلاعات شخص مشخص باشد، مشخصات « دی. ان.آی» به ثبت رسیده و تمام آنها به یک چیپ منتقل شده است. اگر غرب می خواهد در این راه پیش برود این به آن معنا نیست که ما باید کورکورانه این تجربه را کپی برداری کنیم. چنین وضعیتی در صورتی که مردم به مقامات حکومتی باور نداشته باشند و حکومت به مردم باور نداشته باشد ممکن خواهد بود. اگر اعتبار مقامات حکومتی در سطح عالی است پس نیازی به هیچگونه روش اضافی کنترل مردم نیست.

در عین حال احتمال آن می رود که در آینده نزدیک چنین سیستمی ممکن است در اروپا و آمریکای شمالی رواج یابد. زندگی هر یک از شهروندان کاملا شفاف خواهد بود. از یکسو پس از راه اندازی چنین سیستمی، کار پلیس و سرویس‌های ویژه راحتتر خواهد بود و می توان از وقوع تعدادی از جنایات با کمک سیستم جدید جلوگیری کرد.

از سوی دیگر، تضمین سوء استفاده از جمع آوری این اطلاعات در چنین سیستمی هنوز وجود ندارد. به این ترتیب، اگر پیش بینی آسانژ اجرا شود ساکنان کشورها حداقل در اروپا و آمریکای شمالی در شرایط کنترل و نظارت دائمی آنهم در سطح رسمی زندگی خواهند کرد.

منبع: صدای روسیه







هیچ نظری موجود نیست: