۷.۴.۹۳

نامهٔ فدایت شوم رهبر تروریست‌های گروه جنایتکار داعش به عردوغان، ترکیه را به لرزه درآورد.


شهروندان سرتاسر ترکیه از انتشار بیانیه گروه "دولت اسلامی شام و عراق" موسوم به "داعش" در قدردانی از دولت "رجب طیب عردوغان" نخست وزیر ترکیه شگفت زده شدند.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه "آیدین لیق" ترکیه در بیانیه‌ای که از سوی یکی از اعضای گروه تروریستی داعش در اختیار آن روزنامه قرار گرفته از قدردانی گروه "داعش" از دولت عدالت و توسعه به دلیل فراهم کردن شرایط درمان یکی از تروریست‌های عضو آن گروه که در موصل مجروح شده بود خبر داده است. این فرد برای درمان به آنکارا انتقال یافته بود.

روزنامه "آیدین لیق" در ادامه می افزاید:"خبرنگار "آیدین لیق" با یکی از شبه نظامیان وابسته به داعش به بیمارستان مرکزی آنکارا برای درمان آمده بود دیدار کرده است. این تروریست ۳۸ ساله ترک که رهبر واحد داعش در سوریه محسوب می شود از ناحیه کلیه به شدت آسیب دیده است. او با انتشار نامه‌ای از دولت عدالت و توسعه به دلیل کمک رسانی درمانی به خود و سایر تروریست‌های داعش قدردانی کرده است.


روزنامه "آیدین لیق" در ادامه به نامه این تروریست ترک عضو داعش اشاره می کند و در ادامه می افزاید:"او در نامه خود نوشته است:"من با گروه‌های جهادی ( تروریست‌هایی‌ که بر ضدّ مردم منطقه در سوریه و دیگر نقاط می‌جنگند ! )به مدت ۱۲ سال است که در ارتباط هستم. از اولین روزهای ارتباط من بخشی از گروه شورشی "فلوجه" بودم که علیه نیروهای امریکایی می جنگیدیم. زمانی که امریکا با سران قبایل دست به معامله زد آنان به ما همانند کارمندان بخش دولتی حقوق پرداخت می کردند. با این حال، شرایط کم کم تغییر کرد. من مخالف کنترل شیعیان بر اوضاع بودم. در سال‌های بعد من با چند تن از اعضای القاعده در عراق آشنا شدم. در گروه‌های کوچک تعلیم دیدم. من روش کارهای اطلاعاتی، سیاسی و نظامی را آموختم و هم چنین از قوانین اسلامی اهل سنت نیز مطلع شدم.

من از سال ۲۰۱۰ میلادی وارد گروه مسلح فعال در سوریه شدم. در سال ۲۰۱۱ به سوریه رفتم. در آن زمان گروه‌های مسلح علیه دولت اسد فعالیت می کردند. ما در این مدت زمان با گروه‌ها و فرماندهان مختلف کار کردیم. زمانی که به این باور رسیدیم که راه ارتش آزاد سوریه از ما جداست عقیده مان تغییر پیدا کرد. زمانی که داعش موجودیت خود را اعلام کرد ما زیر پرچم آن گروه به فعالیت مان ادامه دادیم. من در ۱۲ عملیات علیه کردها شرکت کردم. ما سه حمله علیه شهر "قمیشلی" (واقع در شمال شرقی سوریه با اکثریت جمعیت کرد) را سازماندهی کردیم."

به گزارش تدبیر، روزنامه "آیدین لیق" در ادامه اشاره می کند که این تروریست عضو داعش قصد دارند تا دولت مدنظر خود را از اردن، فلسطین و لبنان تا سرتاسر خاورمیانه تاسیس کنند. او هم چنین در ادامه نوشته که دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای غربی به خصوص آلمان و فرانسه و اخیرا هلند تلاش کرده اند تا با فرماندهان داعش ارتباط برقرار کنند چرا که این دستگاه‌ها بیش از آن که نگران وضعیت وضعیت عراق باشند دغدغه احتمال وقوع حملات تروریستی از سوی اعضای داعش در کشورهای اروپایی را دارند.

این تروریست عضو داعش در ادامه افزوده است که آن گروه در بیش از ۲۱ کشور جهان عضو دارد از انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند و اسپانیا گرفته تا روسیه و چچن که بخشی از این نیروها در حال سفر به عراق هستند.

او در ادامه افزوده است که بیش تر تروریست هایی که از کشورهای پاکستان، الجزایر و افغانستان به اعضای داعش در عراق می پیوندند از مرز ترکیه به آن کشور وارد می شوند. او در ادامه قدردانی خود از دولت عدالت و توسعه افزوده است:"ترکیه واقعا مرزهای خود را برای ما باز گذاشته است. اگر دولت ترکیه با ما با مدارا برخورد نمی کرد اکنون داعش نمی توانست به موقعیت کنونی دست یابد. بسیاری از اعضای ما اکنون در ترکیه درمان می شوند. او در پایان خاطر نشان کرده که گروه داعش از دولت عربستان سعودی کمک نمی گیرد بلکه این برخی از خانواده‌های ثروتمند سعودی هستند که به اقدامات داعش باور دارند و به آنان کمک کرده اند.

منبع: سایت تدبیر

هیچ نظری موجود نیست: