۱۸.۲.۹۳

گیاهی‌ باهوش تر از موش..... Sarawak

محققان گیاه شناس انگلیسی‌ به تازگی ویژگی‌های عجیب گیاه گوشتخواری به نام "بافینز" را کشف کرده‌اند که با فریب موشها و دیگر جانوران کوچک، آنها را به سوی خود می‌کشد و سپس می‌خورد. ( این کشف برای بومیانی که این گیاهان را هزاران سال است میشناسند، تازگی ندارد، و خیلی‌ پیش از این که یک گیاه شناس غربی حتی این گیاه را ببیند، آنها به ویژگی‌‌های این گیاه پی‌ برده اند ، ولی‌ انگار تا یک غربی پی‌ نبره قبول نیست!)

کشف تازه گیاه شناسان نشان می دهد که این گیاه، جانداران کوچک را فریب می دهد تا بر روی دهان لیز آن بایستند و به تدریج آنها را با آنزیم‌های اسیدی هضم می کند تا بلعیدن آنها آسان شو د .

گیاه مزبور توسط دو کارشناس به نامهای استورات مکفرسون و استر رابینسون کشف شده است. ( البته کشف شده برای غربی ها، چرا که هزاران سال است که مردم بومی سرزمین‌هایی‌ که این گیاهان در آنجا میرویدند از وجود این گیاهان باخبرند، و آنها را کشف کرده‌اند، تنها غربی‌ها هستند که همه چیز برایشان تازگی دارد و هر چیزی را که می‌بینند، به آن نام تازه کشف شده را میدهند، و به این ترتیب افتخاری کاذب و مسخره را به خود میچسبانند، به جای اینکه از بیخبریِ هزاران ساله‌شان شرمنده باشند!

منبع: العالم














هیچ نظری موجود نیست: