۷.۳.۹۳

ملت قهرمان مصر به انتخابات ساختگی اعضای اخوان المسلمین، پشت کرد!


دولت اخوانی که با شیّادی امور مصر را در دست گرفته است و خودش را در پشت نیروهای نظامی پنهان کرده و السیسی را در بازداشت دارد، اعلام داشته، هر مصری که رای ندهد، مجازات میشود! و به دلیل عدم مشارکت مردم، یک روز تعطیل عمومی دیگر به انتخابات افزوده است!

یورو نیوز می‌نویسد:
مردم مصر برای دومین روز متوالی بمنظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در پای صندوقهای رای حاضر( نشدند). مقامات مصری نگران کاهش میزان مشارکت در این انتخابات هستند.
فائژه قراح در این باره با محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار ما در قاهره صحبت کرده است.


فائزه قراح: محمد سلام. فضای حاکم بر دومین روز انتخابات مصر چگونه است؟

محمد شیخ ابراهیم: قبل از هر چیز از نظر امنیتی می توان گفت که وقوع حادثه بزرگی گزارش نشده و این بدلیل تدابیر شدید امنیتی است.
بیش از ۲۰۰ هزار نیروی نظامی و پلیس امنیت این انتخابات را بر عهده گرفته اند. از نظر میزان مشارکت هم می توان گفت که ناظران آن را متوسط ارزیابی کرده اند. این در حالی است که تبلیغات زیادی در رسانه‌ها برای مشارکت مردم صورت گرفته است.

فائزه قراح: بسیاری از اختلاف میان طرفداران و مخالفان ژنرال السیسی صحبت می کنند. به نظر شما گرایشها نهایتا بیشتر به سمت کدامیک از آنها خواهد بود؟

محمد شیخ ابراهیم: این امر بستگی به سیاستهای رییس جمهور آینده مصر خواهد داشت. این که راه مصالحه با رهبران سیاسی را در پیش بگیرد و یا همان سیاستهای بعد از عزل محمد مرسی را دنبال کند.

فائزه قراح: آیا پیروزی احتمالی ژنرال عبدالفتاح السیسی در این انتخابات، به ارتش امکان خواهد داد تا دوباره درباره مسائل سیاسی مصر تصمیم گیری کند؟

محمد شیخ ابراهیم: فکر نمی کنم که ارتش بار دیگر بر شهروندان مصری حکومت کند. زیرا مردم مصر قبلا برای بدست آوردن آزادی، شرافت و عدالت اجتماعی انقلاب کرده اند. برای همین آنها نخواهند پذیرفت که ارتش بار دیگر بر آنها حکومت کند.

مقامات اخوانی مصر مهلت رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری را تمدید کردند و بر این اساس شعب اخذ رای، روز چهارشنبه نیز به روی شهروندان گشوده خواهد بود.

گزارش‌های رسیده درباره دومین روز رای گیری، حاکی است که مشارکت در انتخابات قابل توجه نبوده است. دولت مصر برای تشویق شهروندان به حضور پای صندوق‌های رای، روز سه شنبه را تعطیل عمومی اعلام کرده بود. علاوه بر تردید درباره استقبال از این انتخابات، خیابان‌های پایتخت نیز تا پیش از این از حضور معترضان به شرایط مشکوک مصر خالی نبوده است.

هیچ نظری موجود نیست: