۱۲.۱.۹۳

بالاخره معلوم نشد چرا در کویر لوت ایران مین گذاری شده است و آخوند‌های ضّد ایرانی‌، اجنبی، کویر ایران را به چه کسانی‌ فروخته اند و در کویر ایران چه خبر است و چه تحقیقات و یا عملیات و یا خرابکاری و یا چپاولی در آن منطقه با ارزش انجام می‌گیرد! مردم ایران که انگار نه انگار کشور مال آنهاست!! تنها به فکر گرفتن یارانه نقدی هستند که پیشتر به عنوان سوبسیت بر روی کالاها و به طور غیر مستقیم به مردم داده میشد.


کویر لوت، وسیعترین کویر ایران است که از دامنه‌های جنوبی البرز تا مرکز ایران گسترش یافته و طول آن ۸۰۰ کیلومتر و عرض آن در حدود ۶۰۰ کیلومتر می‌باشد . کویر لوت یکی از قطب‌های حرارتی زمین محسوب می‌شود. دمای آن در تابستان به ۵۰ درجه و گاهی اختلاف دمای بین روز و شب به ۷۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. قسمت عمده آن را باتلاقهای وسیع فرا گرفته‌اند و در حاشیه پوشیده از تپه‌های ماسه‌ای و ارتفاعات پراکنده است. است.
کویر لوت، وسیع‌ترین کویر ایران است که از دامنه‌های جنوبی البرز تا مرکز ایران گسترش یافته و طول آن ۸۰۰ کیلومتر و عرض آن در حدود ۶۰۰ کیلومتر می‌باشد.

به گزارش تابناک، کویر لوت یکی از قطب‌های حرارتی زمین محسوب می‌شود. دمای آن در تابستان به ۵۰ درجه و گاهی اختلاف دمای بین روز و شب به ۷۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

قسمت عمده آن را باتلاقهای وسیع فرا گرفته‌ و در حاشیه پوشیده از تپه‌های ماسه‌ای و ارتفاعات پراکنده است. در عکس «ناسا» حدود چهارده سال قبل اکثر رنگ‌های موجود در نگاره و تفاوت‌های شیدهای مختلف، به دلایل اختلاف‌های ترکیبات شیمیایی مواد تشکیل دهنده صخره‌ها و تپه‌ها به وضوح مشخص شده و این تصویر با جزئیات بیشتر در ویکی پدیا ثبت و ارائه شده است.

رنگ‌های تند آبی در عکس سال ۲۰۰۰ احتمالاً ناشی از رسوب نمک‌های باقی‌مانده از رستنی‌ها و گیاهان کویری است. البته این استنتاج بستگی مستقیم به طیف الکترومغناطیسی دارد که با شید آبی نمایش داده شده‌است.

اما در عکسی که در فوریه سال ۲۰۱۴ از حدود ۱۷۰ کیلومتری این منطقه توسط دوربین ناسا ثبت شده، ظاهراً کویر لوت کاملاً یا در بیشتر مناطق، عاری از پوشش گیاهی کویر شده است.

تصویر زیبای ثبت شده از لایه‌های سنگ و صخره این دشت وسیع، توسط شبکه خبری NBC در اولین روز از ماه اِپریل (اوریل) برای محققان و دانشمندان محیط زیست و زمین‌شناسی شاید بازگو کننده بسیاری از تغییرات و دگرگونی‌های زمین شناسی و زیست محیطی در این دشت گرم باشد.




هیچ نظری موجود نیست: