۱۰.۲.۹۳

دیکتاتور ترکیه رئیس جمهور آلمان را یک چوپان غیر قابل اصلاح نامید!


رجب طیب عردوغان دیکتاتور ترکیه در مجلس توحش این کشور رئیس جمهور آلمان را چوپانی خواند که شعور ندارد و قابل اصلاح هم نیست! این بی‌تربیتی و وقاحت و عدم شعور عردوغان تازگی ندارد ولی‌ اینکه رئیس جمهور آلمان را به خاطر انتقاد دوستانه وی که در جهت حفظ دموکراسی و رعایت حقوق بشر انجام پذیرفته بود، یک چوپان بنامند، رد شدن از خط قرمز‌های روابط اجتماعی است،( روابط سیاسی که جای خود دارد و تو سرِ عردوغان بخورد !)

یورو نیوز در این رابطه با سرپوش گذاشتن بر این بی‌تربیتی و کثافت کاری جدید عردوغان می‌نویسد:

رجب طیب عردوغان رئیس جمهوری ترکیه، ( اینها حتی نمیدانند نوکرشان نخست وزیر است و نه رئیس جمهور !) روز سه شنبه در پارلمان این کشور از درگیری کلامی خفیف یوآخیم گوک رئیس جمهوری آلمان با عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه در روز دوشنبه ۲۸ آوریل انتقاد کرد.

این برخورد لفظی اگرچه ابتدا در جریان یک کنفرانس خبری مشترک روی داد، اما عردوغان برخورد کلامی رئیس جمهوری آلمان در سخنرانی خود در دانشگاه فنی مهندسی خاورمیانه در آنکارا را تند تر ارزیابی می کند.

نخست وزیر ترکیه در پارلمان این کشور گفت: “من به او گفتم که نمی توانیم دخالت در امور داخلی کشورمان را تحمل کنیم. او باید مانند یک دولتمرد رفتار کند. اما تصور من این است که او هنوز خود را یک شبان می داند. او عادت دارد که چنین باشد و همیشه چنین روحیه‌ای دارد. این زشت است.”

یوآخیم گوک رئیس جمهوری آلمان در سفر چهار روزه خود به ترکیه و در سخنرانی خود در دانشگاه آنکارا، ترکیه را به احترام به تفکیک قوا و آزادی بیان فراخوانده بود.

برخی روزنامه‌های طرفدار دولت در ترکیه نیز از رئیس جمهوری آلمان انتقاد کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: