۱۰.۱۲.۹۲

اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای امضأ هر چه زودتر توافقنامه اقتصادی با دولت جدید اوکراین اعلام کرد!!!


رئیس جمهور سابق و یا بلاتکلیف اوکراین که از امضأ قرار داد اقتصادی با اتحادیه اروپا سرباز زده بود، کارش به ناکجا آباد کشید، اینک که وی برکنار است، اروپایی‌ها برای امضأ قرارداد اقتصادی با دولت موقت و هنوز غیرِ قانونی‌ اوکراین لحظه شماری میکنند.

فارسیش یعنی‌ دعوا سرِ هر چه بهتر زندگی‌ کردن اروپایی هاست و طبق معمول مردم دنیا و این بار مردم اوکراین فدای سرِ مردم اروپا!!

مسئول امور بازرگانی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه هر زمان که دولت جدید اوکراین آمادگی آن را داشته باشد، این سازمان حاضر به امضای توافقنامه اتحاد با این کشور است، بار دیگر تاکید کرد که این توافقنامه علیه روسیه نیست.




به گزارش خبرگزاری «ایتارتاس»، "کارل دی گوخت" مسئول امور تجاری و بازرگانی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این سازمان زمانی که مقامات کی یف آمادگی لازم برای چنین اقدامی را داشته باشند، حاضر است توافقنامه اتحاد با اوکراین را امضا کند.


طبق ارزیابی این مقام اروپایی، حدود ۹۰ درصد این توافقنامه بازرگانی است و باعث افزایش سطح استانداردهای سیاسی، اقتصادی و ملی اوکراین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صرفه جویی سالانه صادرات به اوکراین حدود ۴۸۷ میلیون یورو است، ابراز اطمینان کرد که اتحادیه اروپا آمادگی آن را دارد تا به دولت جدید اوکراین برای انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی کمک‌های لازم را ارائه دهد.

کمیسر امور تجاری و بازرگانی اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید کرد که امضای این توافقنامه با اوکراین علیه روسیه نبوده، بلکه بیشتر باعث تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور همسایه خواهد شد !!

در عین حال "کریستین لاگارد" مدیر صندوق بین المللی پول اعلام کرد که دولت اوکراین در مرحله فعلی باید از درخواست علنی کمک‌های مالی چندین میلیاردی خودداری کند.

لاگارد یادآور شد: شرایط اوکراین در حال حاضر بحرانی نیست و من فکر می کنم که لازم باشد تا ارزیابی دقیقی از درخواست‌های مالی مقامات کی یف صورت گیرد تا نیازهای واقعی این کشور با توجه به واقعیات موجود صورت گیرد.

منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: