۴.۱.۹۳

اعراب و ترک های اشغالگر ضّد ایرانی‌ که به نام اسلام با هنر و هنرمند ایرانی‌ دشمنی خونی دارند، وحشیانه به هنرمندان ایرانی‌ حمله میکنند!


پرویز تناولی ، مجسمه ساز معروف ایرانی روز سه شنبه ۱۸ مارس ۲۰۱۴ گفت از کسانی که "وحشیانه" به خانه او حمله کرده و ساخته‌های هنری او را برده اند به مراجع قضایی شکایت کرده است.

تناولی به خبرگزاری ایسنا گفت: " یکشنبه شب عده‌ای که حدود ۲۰ نفر می‌شدند ۱۱ مجسمه من را با کامیون و جرثقیل به صورت بسیار ناشیانه و وحشیانه‌ای از خانه‌ام خارج کردند."

او گفت که در این جابجایی به آثار هنری صدمات شدیدی وارد شده و این آثار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خسارت دیده اند.

پرویز تناولی مجسمه ساز، نقاش، پژوهشگر و مجموعه‌دار ایرانی است. او همچنین کارشناس فرش‌ها و بافته‌های عشایری نیز هست. او متولد سال ۱۳۱۶ در تهران است و تحصیلات هنری خود را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و آکادمی هنرهای زیبای ایتالیا انجام داده است.

کارهای هنری تناولی در حراج‌های بین المللی بسیار شناخته شده هستند و مجسمه پرسپولیس او در حراج کریستی در دبی، به مبلغ ۲ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار بفروش رفت که در تاریخ حراج کریستی در خاورمیانه، رکوردی بی‌سابقه است.

در ارتباط با شکایت تناولی، اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم متنی را در اختیار رسانه‌های داخلی ایران قرار داد. در این متن به دعوای حقوقی اشاره شده که بین شهرداری تهران و این هنرمند پرآوازه در باره مالکیت بعضی از آثار هنری او وجود داشته است.

به گفته آقای تناولی اختلافات او با شهرداری تهران به دهسال پیش بر می گردد که قرار بوده خانه این هنرمند به موزه آثار هنریش تبدیل شود. شهرداری تهران بعدها از انجام این پروزه صرف نظر کرده است.

منبع

هیچ نظری موجود نیست: