۱۱.۱.۹۳

آمریکا تا ۵۰ سال دیگر در خلیج پارس حضور نظامی خواهد داشت! به لطف جمهوری اسلامی احمق‌ها و اعراب خودفروش!!


گالف نیوز نوشت: فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا ˈجان میلرˈ با اشاره به طرح توسعه ۵۸۰ میلیون دلاری پایگاه نظامی آمریکا در بحرین، از جمله تغییراتی که قرار است به منظور ورود کشتی‌های رزمی ساحلی جدید تا سال ۲۰۱۸ صورت بگیرد، گفت: اتخاذ این تدابیر از حضوری بلند مدت خبر می دهد.

به گزارش «انتخاب»، وی که اخیرا در نمایشگاه بین المللی دفاع دریایی در دوحه قطر سخن می گفت افزود: برخی تغییرات که هم اکنون در حال ایجاد است این پایگاه را برای ورود کشتی‌های مذکور آماده خواهد کرد.


طبق اظهارات میلر، این کشتی‌ها تا اواسط قرن میلادی جاری در این منطقه فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: اگر قرار نبود در این پایگاه نظامی بمانیم، هیچگاه پروژه زیرساخت‌ها را اجرا نمی کردیم.

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا تاکید کرد که این نیروها نه صرفا به عنوان نیروهای آمریکایی بلکه به عنوان بخشی از نیروهای ائتلافی در منطقه خلیج فارس فعالیت خواهند داشت.

طبق اعلام نیروی دریایی آمریکا، شناورهای رزمی ساحلی موسوم به ˈال سی اسˈ نوعی کشتی پرسرعت و چابک است که برای عملیات نزدیک به ساحل طراحی شده اند اما قابلیت فعالیت در آب‌های آزاد را نیز دارند. از دیگر اهداف طراحی این شناورها، می توان به مقابله با تهدیدهای نا متقارن نظیر مین، زیردریایی‌های دیزلی کم صدا و شناورهای تندرو سطحی اشاره کرد.

شناورهای ال سی اس آمریکا عبارتند از فریدم (فریدم) و ایندیپندنس (ایندیپندنس). نوع اول توسط شرکت ˈلاکهید مارتینˈ و نوع دوم توسط شرکت‌های ˈجنرال دانیامیکسˈ، ˈبث آیرونˈ و ˈآستال یو اس ایˈ تولید شده اند.

میلر که در مه (اردیبهشت / خرداد) سال ۲۰۱۲ جانشین ˈمارک فاکسˈ شد، هدف آمریکا از حضور نظامی در منطقه را ارایه تخصص، قدرت و رهبری عنوان کرد.

به گفته وی، این نقش در طول زمان افزایش یافته است و ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا امیدوار است بتواند از طریق جلب همکاری بیشتر مقامات بحرین و نیز مشارکت شرکای دیگر، فعالیت‌های خود را کارآمدتر کرده و آن‌ها را توسعه دهد.

فرماندهی منطقه‌ای نیروی دریایی آمریکا از سال ۱۹۹۳در بحرین مستقر و این کشور از ژوئیه ۱۹۹۵ میزبان ناوگان پنجم دریایی آمریکا شد.

نیروی دریایی آمریکا اجرای طرح توسعه پایگاه نظامی خود در بندر سلمان واقع در شرق منامه پایتخت بحرین را چند سال قبل آغاز کرد. هزینه این طرح که قرار است در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار و در چهار مرحله اجرا می شود ۵۸۰ میلیون دلار اعلام شد. طرح مذکور که پیش بینی می شود اجرای آن تا سال ۲۰۱۵ بطول بینجامد، به معنی دو برابر شدن مساحت پایگاه نیروی دریایی آمریکا در بحرین است.

منبع: دیپلماسی

هیچ نظری موجود نیست: