۲۱.۱۲.۹۲

آنچه که فکر می‌کنیم از فضا میاید شاید مربوط به خود زمین باشد..... تنها چون غربی‌ها نمیتوانند حل مشکل کنند آنرا به فضا ربط میدهند!


در دهه‌های اخیر هر چند یک‌بار در یکی از کشورهای دنیا واقعه عجیبی اتفاق می‌افتد. یکی‌ از این اتفاقات عجیب این است که شب می‌خوابند و صبح که بیدار می‌شوند می‌بینند که در مزارع گندم دایره‌های بزرگی ایجاد شده است. این اتفاق نمی‌تواند عادی یا شوخی و جعلی باشد. گذشته از این یک شبه نمی‌شود چنین اشکالی را با آن دقت در مزارع ایجاد کرد. در این بین بحران دایره‌های گندمزاری متوقف نشده است، بلکه توسعه نیز یافته و جالب است که اشکال هندسی، سال به سال هندسی‌تر، پیچیده‌تر و پرکارتر شده‌اند.



ژاپنی‌ها موضوع را آنقدر جدی تلقی کرده‌اند که هیات‌هایی را برای بازدید از این دایره‌ها به نقاطی که در آنها دوایر بوجود آماده فرستادند. نظر نهایی این است که این اشکال ثمره هنرنمایی موجودات فضایی باهوشی است که سوار بر بشقاب پرنده به زمین می‌آیند و به وسیله اشکال مرموز برای ما پیغام می‌گذارند و دوباره به سیاره خود بر می‌گردند.
آزمایش‌ها و بررسی‌های شبانه با کمک دوربین‌های مادون قرمز و میکروفن‌ها ثابت کرده‌اند که این اشکال عجیب و غریب و شاید در باطن پرمعنی، شب هنگام و در کوتاه‌ترین زمان و بدون ایجاد کمترین سروصدایی یا تظاهرات عینی و گویی که به‌طور صددرصد نامریی بوجود آمده‌اند.




این اشکال در طول ۲۰ سال گذشته هندسی‌تر، هنری‌تر، پیچیده‌تر و پرطرح‌تر شده‌اند. مثلا دایره‌ها بزرگتر شده‌اند. گاهی دایره‌ها مانند حلقه‌های نماد المپیک تو در تو هستند و در یک مورد هم یک مثلث نیز به آنها اضافه شده است. اشکالی هم شبیه حشرات و ماهی‌ها عینا مانند آثار نقاشی ماقبل تاریخ که در غارها کشف شده دیده شده‌اند. در کل کسی که این اشکال را ایجاد کرده است در نوعی خط تصویری نظیر خط هیروگلیف مهارت داشته و خواسته است که با زبان بی‌زبانی به ما چیزهایی بگوید.


قدیمی‌ترین و معتبرترین شواهد و اسناد در رابطه با این اشکال در ایران باستان یافت میشود.




برخی از محققانی که ماجرا را مورد بررسی قرار داده‌اند، می‌گویند که این اشکال از فضا و با کمک نوعی اشعه شبیه اشعه لیزر دایره‌وار سوزانده می‌شوند و بعید نیست که هنگام عمل، صدای خش و خش مانندی نیز بلند شده باشد. ولی در کل از روی شکل‌های این مزارع باید نتیجه گرفت که فاعل هر کسی که باشد، روحیه اعتدالی دارد و از هندسه و هنر چیزهایی سرش می‌شود و در ضمن با طبیعت هم سر و کار دارد. به‌طور کلی می‌توان گفت که آنها موجودات بی‌آزار و صلح‌جویی هستند و می‌خواهند، خود را به نحوی از انحا با طبیعت زمین تطبیق دهند و به ما حالی کنند که ما هم هستیم.
نیرویی که بتواند ساقه‌های گندم را خم کند، الزاما باید ویژگی‌های خاصی نیز داشته باشد. چون در بعضی از گندمزارها ساقه‌های گندم در این اشکال بریده یا سوزانده نشده‌اند، بلکه خیلی تمیز و پاکیزه با زاویه ۹۰ درجه خم و خوابانده شده‌اند. یعنی به بوته گندم امکان داده شده است که به رشد خود ادامه دهد ولی نه به صورت قائم، بلکه به صورت افقی.




مساله کشف و تشخیص آثار رادیواکتیو در این اشکال، موضوع را پیچیده‌تر کرده است. در تمام اشکال، آثار تشعشعات رادیو اکتیو بتا و گاما ( البته با شدت ضعف‌های متفاوت ) تشخیص داده شده است و آزمایشگاه‌ها نظر داده‌اند که در بعضی از مزارع، مقدار اشعه بتا و گاما زیاد و در برخی کم است.
تشکیلات موسوم به حلقه‌های کشتزار، اغلب در مزارع غلات پدید می‌آیند و طی فرآیندی که به پیدایش آنها می‌انجامد، گیاهان به نحوی اسرارآمیز روی زمین می‌خوابند. بدین‌صورت الگو‌هایی پدید می‌آید که یک‌باره و بی‌آنکه در روشنایی روز پیش از آن، کسی آنها را دیده باشد، توجه مردم را به خود جلب می‌کنند.

شواهد موجود نشان می‌دهند که وقوع این پدیده‌ها، از اوایل قرن بیستم به بعد، سال به سال افزایش یافته است، به‌طوری که در دهه ۱۹۶۰ به رویدادی آشنا تبدیل شده و از دهه ۱۹۷۰ به بعد توجه اذهان عمومی را به خود جلب كرده است. از سال ۱۹۷۲به بعد ( یعنی سال مشاهده عینی صحنه وقوع توسط باند شاتل وود ) تاکنون در حدود ۱۰ هزار گزارش از پیدایش مستند حلقه‌های کشتزار با اشکال گوناگون، در نقاط مختلف جهان ارائه شده است. قطر بعضی از این حلقه‌ها به یک کیلومتر می‌رسد و برخی دیگر از آنها مساحتی بالغ بر ۱۹ هزار متر مربع را می‌پوشانند.




نکته قابل ذکر دیگر، نحوه خمیده شدن ساقه‌ها و ارتباط آن با ساختمان آنهاست. ساقه گیاهان علفی، بندها یا گره‌هایی دارند که از وظایف آنها، ایجاد استحکام در گیاه است. این بندها، مجهز به روزنه‌هایی برای ایجاد امکان خروج بخار آب هستند. تجمع آب در محل بندها و فشار آن، موجب راست ایستادن ساقه و در نتیجه، موجب سر پا ماندن گیاه می‌شود. در صورتی که دما افزایش یابد، آب به بخار تبدیل می‌شود و منافذ موجود در بندها، راه را برای خروج بخار می‌گشایند. این سازوکار، راهی برای تنظیم دما و خنک نگه داشتن گیاه است، که البته به از دست رفتن عامل استحکام و خمیده شدن ساقه گیاه می‌انجامد.
بسیاری از کسانی که از این حلقه‌ها بازدید می‌کنند، دچار واکنش‌های جسمی خاصی می‌شوند که از آن جمله می‌توان به حالت تهوع، سردرد، گیجی، احساس قلقلک و دردهای گوناگون اشاره کرد. نظیر این نشانگان را می‌توان در ناخوشی‌های حاصل از تاثیر پرتو رادیو اکتیو نیز مشاهده کرد.
گفته می‌شود که ساعت‌ها، تلفن‌های همراه، دوربین‌های عکاسی و به ویژه دستگاه‌های الکترونیکی که برای بررسی وارد منطقه می‌شوند، دچار اختلال می‌شوند و نیز ادعا می‌شود که قطب‌نمای هواپیماها، در بالای این مناطق، به صورت دیوانه وار به چرخش در‌می‌آید.
اشخاصی که شاهد پیدایش حلقه‌های کشتزار بوده‌اند، متوجه تابش سرخ رنگی بر سطح زمین شده‌اند. خمیده شدن گیاهان در پنج دقیقه اتفاق می‌افتد و در این مدت، هیچ‌کس، شخص یا وسیله‌ای را که بتوان این رویداد را به آن نسبت داد، ندیده است.
در برخی موارد، پیدایش اشکال پیچیده این حلقه‌ها با برخی حوادث عجیب همراه بوده است. مثلا دیده شده است که سگ‌های مجاور یک منطقه در فاصله ساعت ۲ تا ۴ بامداد پارس کرده‌اند و صبح روز بعد، پیدایش حلقه‌ای در آن منطقه گزارش شده است، یا دیده‌اند که احشام، پس از ورود به محوطه حلقه‌ها بیمار شده‌اند. در دامنه تپه‌ها، متوجه وزش بادهای عجیب شده‌اند و همچنین مشاهده گوی‌های نارنجی نورانی، شنیدن صداهای خش خش مانند عجیب و ظهور مکرر اشیا پرنده ناشناس، از دیگر وقایع پس از ظهور حلقه‌ها بوده‌اند.

مشهورترین تصویر قدیمی مستندی که وقوع پدیده حلقه‌های کشتزار را نشان می‌دهد، یک گراور یا حکاکی چوبی، متعلق به سال ۱۶۷۸ میلادی است که در انگلستان نگاه داری میشود و معلوم نیست متعلق به کدام قسمت از دنیاست. در این اثر، موجودی شیطانی به تصویر درآمده است که با داسی بلند، مشغول دروی مزرعه غلات در قالب الگویی عجیب و خاص است.








هیچ نظری موجود نیست: