۲.۱.۹۳

رسول الله پیش از خواب گونه‌ها و بین دو پستان فاطمه را می‌بوسید.,,,,, به مناسبت ایام فاطمیه!


الباقر و الصادق (ع): انه كان (ص) لاينام حتى يقبل عرض وجه فاطمه و يضع وجهه بينثديی فاطمه و يدعو لها و فی روايه: حتى يقبل عرض وجنة فاطمة أو بين ثدييها (مناقب آل أبي طالب تألیف ابن شهر آشوب جزء ۳ صفحه ۱۱۴)
اما باقر و امام صادق می‌گویند: همانا رسول (ص) نمی‌خوابید تا اینکه گونه‌ی فاطمه را می‌بوسید و صورتش را بین دو پستانش قرار می‌داد.

كان رسول الله (ص) لاينام حتى يقبل عرض وجنة فاطمة (ع) أو بين ثدييها . و عن جعفر صادق (ع) كان النبي(ص) لاينام ليلة حتى يضع وجهه بين ثديي فاطمة (ع)
كشف الغمه إربلی جزء۲ صفحة ۹۵
رسول الله نمی‌خوابید مگر اینکه گونه‌ی فاطمه یا بین دو پستانش را می‌بوسید و از جعفر صادق (ع) نقل است که رسول الله (ص) نمی‌خوابید مگر اینکه صورتش را بین دو پستان فاطمه قرار می‌داد.

الباقر والصادق (ع): أنه كان النبي ( ص ) لا ينام حتى يقبل عرض وجه فاطمة يضع وجهه بين ثديي فاطمة و يدعو لها و فی روايه حتى يقبل عرض وجنه فاطمه أو بين ثدييها(بحار الانوار / جزء ۴۳ صفحه ۴۲


باقر و صادق (ع): همانا پیامبر (ص) نمی‌خوابید مگر اینکه صورت فاطمه را می‌گرفت و صورتش را بین دو پستان فاطمه می‌گذاشت و در روایت دیگر اینکه یا گونه فاطمه را و یا بین دو پستانش را می‌بوسید.

و عن حذيفة كان رسول الله ( ص) لا ينام حتى يقبل عرض وجنة فاطمة ع أو بين ثدييها . وعن جعفر بن محمد ع كان النبي لا ينام ليلته حتى يضع وجهه بين ثديی فاطمه (ع)بحار الانوار جزء ۴۳ / صفحة ۵۵
كان النبي ( ص) لاينام حتى يقبل عرض وجنة فاطمة ع أو بين ثدييها . و عن جعفر بن محمد (ع) قال: كان رسول الله ( ص) لاينام حتى يضع وجهه الكريم بين ثديی فاطمه (ع)بحارالانوار/ جزء ۴۳ صفحه ۷۷


رسول الله نمی‌خوابید مگر اینکه گونه یا بین دو پستان فاطمه را می‌بوسید.

البته رسول الله دست از سر عروسش هم بر نداشت. (برای شرح مفصل این واقعه تاریخی به نقل از قرآن و منابع معتبر اسلامی اینجا را کلیک کنید)




هیچ نظری موجود نیست: