۲۴.۱۲.۹۲

جنگل‌ها می‌میرند چون غربی‌ها کون نشورند!

اکثر کار‌های غربی‌ها بر ضّد محیط زیست و طبیعت کره زمین است و بس....!!
درحالیکه هزاران سال است ایرانی‌ها برای نظافت خود بهنگام مستراح از آب استفاده میکنند، که هم بهداشتی است هم بسلامت انتهای روده بزرگ و دستگاه گوارش کمک کرده و باعث آرامش اعصاب روده و معده میگردد، چرا که سردی آب اعصاب آن منطقه را که تحریک شده‌اند را بحال آرامش پیشین باز میگرداند، و هم از نظر اقتصادی با صرفه است و هم به طبیعت کمک کرده و به آن لطمه نمی‌زند، و و و ....غربی‌ها از کاغذ برای نظافت خود استفاده میکنند که هم برای طبیعت یک فاجعه زیستی‌ است و جنگل‌های انبوه و هزاران ساله قاره آمریکا و آفریقا را به باد داده، و این منابع طبیعی که ضامن سلامت کره زمین بودند فدای مستراح رفتن غربی‌ها شده‌اند! هم در تولید سرطان انتهای روده نقش بزرگی‌ را دارد، هم آلرژی زا است و در اکثر موارد پدر صاحب بچه را بمرور زمان درمیاورد، هم از نظر اقتصادی هزینه‌ سنگینی‌ را بر دوش جامعه میگذارد و هم بسیار غیر بهداشتی و ناقل انواع میکرب است، و و و .... اونوقت این تازه به دوران رسیده ها، کاسه مستراح را که درست در وسط اتاق نشیمنگاهشان میسازند و این نوع معماری و طراحی‌ ساختمان را مدّ نیز کرده و مدرن مینامند، و همچین استفاده از کاغذ را به رخ ایرانی‌‌ها که سرچشمه دانش بشریند و هیچ کارشان بی‌ حکمت نیست و منبع و پایه علمی‌ دارد، میکشند و ایرانی‌‌ها را بخاطر استفاده از مستراح‌هایشان غیر مدرن می‌دانند!! و بعد وقتی‌ غربی‌ها دم از حفاظت از کره زمین و محیط زیست میزنند، آدمی‌ میبایستی خاک بر سر کند.... امان از وقتی‌ که تعداد ابله‌ها در اکثریت باشد...!

ایسنا می‌نویسد:

امروزه سهولتِ استفاده از دستمال‌های توالت بسیاری از غربی‌ها را به مصرف بی‌رویه این کالا ترغیب کرده در حالی که این راحت‌طلبی و ژستِ شهرنشینی متاسفانه به قیمت نابودی میلیون‌ها اصله درخت تمام می‌شود.

آمریکا و اروپا هم‌اکنون بزرگترین بازار مصرف‌ دستمال‌های توالت در جهان را دارند. هر شهروند این دو قاره سالانه ۲۳.۶ رول دستمال توالت مصرف می‌کند که بدین ترتیب سالانه فقط در آمریکا هفت میلیارد رول دستمال توالت مصرف می‌شود.



متاسفانه استفاده از دستمال توالت، مقرون به صرفه‌ نیست زیرا تولید این محصول مستلزم قطع میلیون‌ها اصله درخت است. از یک اصله درخت اکالیپتوس به طور میانگین ۱۰۰۰ رول دستمال توالت تولید می‌شود. این بدین معناست که به تنهایی برای پاسخگویی به نیاز بازار آمریکا باید میلیون‌ها درخت قطع شوند.

حتی نوع کاغذ توالت تولیدی در قطع انواع خاصی از درختان تاثیرگذار است. برخی از دستمال‌های توالت باید از درختان کهن و برخی نیز باید از فیبر خالص چوب تهیه شوند اما تنها مشکل زیست‌محیطی کاغذهای توالت، قطع بی‌رویه درختان و نابودی جنگل‌ها نیست بلکه استفاده از «دی‌اکسین‌ها» که یک فرآورده جنبی برای سفید کردن کاغذهای توالت هستند نیز اثرات مخرب زیست‌محیطی به همراه دارد. اگرچه استفاده از این کاغذهای توالت که محتوی دی‌اکسین‌ها هستند مستقیما برای انسان خطری ایجاد نمی‌کند اما این کاغذهای توالت پس از انداخته شدن در فاضلاب، راه خود را به سوی طبیعت پیش می‌گیرند و بدین ترتیب دی‌اکسین‌ها وارد محیط زیست می‌شوند. بنابراین تا پیش از خرید رول بعدی اندکی به عواقب آن بیاندیشید و به دنبال جایگزین مناسبی برای این محصول باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت ای‌ان‌ان، برخی از جایگزین‌های مناسب برای دستمال‌های توالت شامل دستمال‌های چند بار مصرف و یا تولید دستمال‌های کاغذی از کاغذهای بازیافتی است.

استفاده از دستمال‌های چند بار مصرف نه تنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است بلکه سالم‌تر هم هست. بسیاری از مردم به جای خرید رول‌های بسیار زیاد دستمال توالت از لباس‌های کهنه خود دستمال‌های چند بار مصرف می‌دوزند که پس از مصرف می‌توان آنها را بارها شست و استفاده کرد. اگرچه برای شستن این دستمال‌ها آب و انرژی مصرف می‌شود اما باید بدانید برای تولید دستمال‌های یک بار مصرف نیز آب و انرژی زیادی صرف می‌شود. به علاوه در پروسه تولید این کالا مواد شیمیایی بسیاری نیز وارد طبیعت می‌شوند و سلامت آن را به طور جدی به خطر می‌اندازند. همچنین دستمال‌های چند بار مصرف پارچه‌ای از دستمال‌های کاغذی نرم‌تر هستند.

آژانس محیط زیست آمریکا اعلام کرده است: اگر هر شهروند آمریکایی تنها یک رول از دستما‌ل‌های توالت مصرفی خود را با دستمال‌های تولید شده از کاغذ بازیافتی جایگزین کند در این صورت سالانه ۴۷۰ هزار درخت از خطر نابودی، نجات می‌یابند.

منبع


























هیچ نظری موجود نیست: