۱۲.۱۱.۹۲

ارسلان کاظمی بسکتبالیست موفق کشورمان توسط تیم پرطرفدار سیکسرز فیلادلفیا برگزیده شد.


به گزارش سایت رانت سپرتز، یکی از بهترین بازیکنان آسیا اکنون منتظر فرصت است که تواناییهای خود را در پرآوازه‌ترین لیگ بسکتبال دنیا یعنی لیگ امریکا (که با نام ان بی‌ایNBA شناخته می شود) به رخ همگان بکشد. البته این بار این بازیکن نه یک چینی، بلکه یک ایرانی به نام ارسلان کاظمی است که به واسطه بازیهای درخشانش در لیگ برتر بسکتبال ایران توسط تیم پرطرفدار "سونتی سیکسرز فیلادلفیا" بطور آزمایشی انتخاب شده است.

آقای کاظمی با تیم پتروشیمی بندر شاه در لیگ برتر ایران دوران پرباری را پشت سر گذاشت. او در لیگ حرفه‌ای ایران رشد خیره کننده‌ای را به نمایش گذاشت. بازیهای او در تیم باشگاهی‌اش در ایران، قطعا نقش اساسی در انتخاب وی توسط تیم سیکسرز داشته است. البته وی امتیاز آورترین بازیکن لیگ ایران نیست اما از نظر شاخصهای عملکردی برای یک بازیکن بسکتبال، بازیکن ایده آلی است. وی استاد توپ ربایی است. در فصل اخیر، ۵۴.۷ درصد شوتهای وی به گل تبدیل شده است. تنها زمینه‌ای که وی نیاز به بهبود عملکردش دارد، شوت آزاد است. درحال حاضر فقط ۵۷ درصد شوتهای آزاد وی تبدیل به گل می شود که چندان رقم بالایی نیست و قطعا باید بهبود یابد.
اگرچه او فقط ۱۰ بازی برای تیم پتروشیمی انجام داده است، اما تجربه‌ای کسب کرده که از او یک بازیکن کامل ساخته است. تیم پتروشیمی اصفهان از زمان به خدمت گیری کاظمی همه بازیهای خود را برده و البته کاظمی همواره نقش اساسی در برد تیمش داشته است. نقشی که وی ایفا کرده، به او کمک کرد تا مورد انتخاب تیم امریکایی قرار گیرد

اگرچه حامد حدادی اولین ایرانی بود که در لیگ بسکتبال آمریکا برگزیده شد اما کاظمی اولین دانشجوییست که از درون دانشگاه‌های آمریکا و سیستم یارگیری حرفه‌ای به بالا آمد. او در ماههای گذشته و پس از اینکه نامش در لیست تیم سیکسرز آمد، گامهای بلندی برای بهبود بازی‌اش برداشته است. سطح بازی در سوپرلیگ ایران با لیگ امریکا فاصله قابل ملاحظه‌ای دارد. در لیگ امریکا بازیکنان شاخصی از سرتاسر دنیا بازی می کنند و از این نظر تجربه گرانبهایی برای کاظمی خواهد بود. ارسلان کاظمی همان چیزی است که سیکسرز در این فصل کم دارد؛ یک توپ ربا و یک شوتزن از کناره‌های زمین.

منبع





هیچ نظری موجود نیست: