۳۰.۱۱.۹۲

تندیس دانشمندان ایرانی‌ که سرآمد همه دانشمندان دنیا اند، در مقر سازمان ملل


دنیا هر چه دارد مدیون دانشمندان بزرگ ایرانی‌ است و به جایی‌ اینکه در کشور خودشان یعنی‌ ایران از آنان تقدیر شود و تندیس آنان به طور شایسته ساخته و به کودکان ایرانی‌ بیاموزند که انیشتن، گالیله، نیوتون و دیگر کسانی‌ که ادعایی در علم دارند کپی ناقصی از دانشمندان ایرانی‌ میباشند که علم آنان را ربوده و به نام خود ثبت کرده‌اند، به جای اینکه بیاموزند که سرمشق آنان کسانی‌ هستند که دنیا را تغییر داده‌اند، به جای سپاس از این بزرگان، اینچین در کشوری غربی کوچک ساخته شده و غریبانه به نمایش درآمدند...!


در محوطه مقر سازمان ملل در وین، یادبودی شامل تندیس مشاهیر و دانشمندان ایرانی ، خیام، ابن سینا، زکریای رازی‌ و بیرونی ساخته شده است.

و هزاران دانشمند دیگر ایرانی‌ مانند سنایی، شیخ بهائی، مجوسی، خوارزمی، نظامی، خواج نصیر طوسی، غزالی‌ ، جرجانی، قطب‌الدین شیرازی ، ابن رسته که دنیا علم جغرافیا را به او مدیون است و هزاران دانشمند و اندیشمند ایرانی‌ که علم آنان به نام دیگران ثبت شده است ، همچنان در کشور خودشان نیز گمنامند و نامی‌ از آنان برده نمیشود. و به جای آن تا دلت بخواد نام کپی برداران و ربایندگان علم آنان در سر و یاد بچه‌های ایرانی‌ ملکه شده است.








هیچ نظری موجود نیست: