۱۳.۱۱.۹۲

به منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر، پرورش شاهدانه ( حشیش، ماری جوانا) در اروگوئه آموزش داده میشود


این دوره آموزشی یکی از اقدامات تدابیر اروگوئه اتخاذ شده برای کنترل قاچاق و مصرف ماری جوانا است. افرادی که برای این دوره آموزشی ثبت نام شدند، می توانند در مورد روند پرورش و مصرف ماری جوانا از مرحله اول تا آخر یاد بگیرند. اما به گفته رئيس جمهور اروگوئه ، مقامات از مصرف ماری جوانا و مواد مخدر پشتیبانی نمی کنند. در عوض، دولت قبول دارد که این اعتیاد است .


به گزارش آژانس "ایتار تاس"، حدود ۵۰ تن‌ در دوره‌های آموزشی پرورش ماری جوانا که به تازگی در اروگوئه افتتاح شده است، درس می خواهند. آنها مسائل مربوط به پرورش شاهدانه را طور جزئی مطالعه می کنند .

لازم به ذکر است که اروگوئه در ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ اولین کشور در جهان شد که تولید و فروش مواد مخدر گیاهی را قانونی کرد. به گفته خوزه موخیکا، رئیس جمهور کشور، تصویب چنین قانونی امکان پذیر شد چرا که دولت دیگر نمی تواند از این روند جلوگیری کند در زمانی که وضعیت مصرف مواد مخدر در این کشور فقط بدتر می شود. به گفته خوزه موخیکا، "فقط با سرکوب نمی توان مسئله را حل کرد". بنابراین مقامات اروگوئه مسیری را انتخاب کردند که به محروم کردن قاچاقچیان از بازار مواد مخدر کمک خواهد کرد .

منبع: صدای روسیه












هیچ نظری موجود نیست: