۱۴.۱۰.۹۲

چپاول و دزدی از ایران پایانی ندارد!


دیگر صحبت چپاول نفت و گاز و مواد معدنی و ثروت‌های طبیعی و طلا و اورانیوم نیست، صحبت به توبره کشیدن خاک و آب ایران نیست، صحبت چپاول پرندگان، شیر و پلنگ و ببر ایران نیست، صحبت به غارت بردن جنگل ها، کوه ها، رودخانه ها، تالاب ها، دریاچه ها، آثار باستانی، موزه ها، نخبه‌ها، دستاور‌های علمی‌، هنری و فرهنگی‌، دانشمندان و تاریخ کهن، و حتی بردن د ان ا ایرانی‌‌ها نیست. چرا که ظرف این ۳۴ سال هر چه بوده بردند، تخریب کردند، فراری دادند و یا سوزاندند!

حالا تنها چند اصله درخت باقی‌ مانده که آنها را نیز شبانه یا میبرند و یا از ریشه درآورده میبرند!!



دریغ از ایران که ویران شد، و در این خاک با ارزش، جمعیتی زندگی‌ میکنند که قدر هیچ چیزش را نمیداند و با دل‌ راحت و وجدانی آسوده اجازه داده و میدهند که هر کسی‌ از راه رسید هر بلای خواست بر سر این سرزمین کهن بیاورد!

مهر مینویسد:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان گفت: پرسنل اداره مبازه با قاچاق کالا، یک دستگاه خودرو نیسان حامل ۲۵ اصله درخت سرخدار را از متخلفین در روستای جعفرآباد کشف و ضبط کردند.

رسول مقسم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پرسنل حفاظتی اداره منابع طبیعی گرگان در گشت‌های نامحسوس، ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه خبر از حمل این بار قاچاق در نیسان توسط ۲ نفر را دادند.



وی ادامه داد: همزمان در روز پنجشنبه پرسنل حفاظتی اداره منابع طبیعی شهرستان گرگان نیز، خبر دپو تعدادی چوب آلات قاچاق در منطقه توسکستان را دادند.

مقسم تصریح کرد: متخلفین ۱۸ اصله الوار از گونه مرغوب ملیچ را توسط یک دستگاه خودرو نیسان حمل می کردند که با گزارش پرسنل حفاظتی این اداره و همکاری دستگاه قضایی و پیلس آگاهی و اداره مبارزه با قاچاق کالا دستگیر شدند.



وی تعداد متخلفین حامل بار قاچاق ۱۸ اصله الوار را ۳ نفر اعلام کرد و افزود: پس از تعقیب این افراد توسط مامورین منابع طبیعی، خودرو نیسان در کوی اوزینه متوقف شد که در هنگام بازرسی خودرو، یکی از متخلفین قصد فرار داشت ولی توسط مامورین کلانتری دستگیر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی آبخیزداری شهرستان گرگان در خاتمه یادآور شد: محموله قاچاق ضبط و ۵ متخلف به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

منبع

هیچ نظری موجود نیست: