۷.۱۰.۹۲

ملکه انگلیس: تریاک میکارمو آی تریاک میکاروم.....! درآمدی بیش از درآمد نفت از کشت تریاک در افغانستان نسیب انگلیس میشود.


در سال ۲۰۱۳ حاصل خشخاش در افغانستان بی‌سابقه بوده و هیچ بعید نیست که حاصل سال آینده از این هم بیشتر باشد. وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان اطلاع داد که در پاره‌ای از ولایات رشد چشم گیر مزارع خشخاش مشاهده شده اشت.

با وجود اعلامیه‌های مقامات محلی در باره مبارزاتشان، وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان گسترش پرورش را در سال اینده پیشبینی می کند. جالب اینجا است که خود کشت کاران از مقامات خواهش می کنند که به آنها کمک شود تا آنها از طریق پرداخت به پرورش دیگر رستنی‌ها مثلا زعفران پردرآمد کمک شود. برخی موفقیت‌ها در این راستا هم اینک بدست آمده است، اما به عقیده انجمن پرورش زعفران افغانستان هنوز کار‌های زیادی در این رشته انجام نشده اشت.

چرا در افغانستان معاصر پرورش رستنی‌های حاوی مواد مخدر آسان است و خودداری از این روند دشوار؟ مفسر "یوگنی یورمولایف" چنین گفت:


فراخوانی کشاورزان افغانی به کمکرسانی به آنها جهت پرداختن به پرورش نباتات کشاورزی مفید می توان صدای گوش خراش یاس را دانست. افغانستان که تولید کننده اصلی مواد مخدر سنگین است خودش از نظر مصرف سرانه این مواد در یکی از جا‌های اول در جهان قرار گرفته است. به گزارش رسانه‌های افغانی با استناد به دین محمد رشیدی وزیر مبارزه با مواد مخدر، بنا به برآورد‌های تقریبی حدود ۲ میلیون نفر در افغانستان معتاد هستند.

عجالتا رشد اعتیاد در آن کشور ادامه دارد. این روند در دیگر جا‌ها نیز مشاهده می شود که تریاک افغانی به آنجا تحویل می شود: در اروپا، روسیه و آسیای شرقی. محققان می گویند که در اروپای مرکزی و آسیای غربی بیش از ۱۰ میلیون نفر مواد مخدر مصرف می کنند. ایران که مافیای بین المللی انگلیس از خاک آن به عنوان مسیر اساسی حمل مواد مخدر افغانی استفاده می کند، مجبور است برای دفع این شر حدود ۵۰۰ میلیون دلار در سال هزینه کند.

در کشور‌های دیگر وضعیت مشابهی مشاهده می شود. از قرار معلوم این موقعیت در آینده فقط بدتر خواهد شد. گسترش مزارع زیر کشت خشخاش در افغانستان این ادعا را به ثبوت می رساند.

این تصور پیش می آید که مافیای بین المللی مواد مخدر که در راس آن انگلیس قرار دارد هم اینک به آماده کردن خود برای رفتن نیروهای غربی از افغانستان در سال ۲۰۱۴ پرداخته است. گردانندگان امور مواد مخدر که الان هم حالشان در افغانستان خوب است از قرار معلوم در فکر آزادی کامل پس از رفتن غربی‌ها هستند. آمریکایی‌ها فقط وانمود می کردند که با تولید مواد مخدر مبارزه می کنند. اما پس از رفتن آنها حتی این هم نخواهد بود.

کارشناس "آندره گروزین" این خطر را واقعی دانسته گفت:

فروش مواد مخدر درآمد‌های نجومی ببار می آورد. حتی بنا به حساب‌های سطحی موسسات اختصاصی سازمان ملل متحد، فروش مواد مخدر برای صاحبان مزارع درآمدی از ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد دلار را تامین می کند. کارشناسان دیگر در باره درآمد‌های تریلیونی صحبت می کنند. فقط فرد ساده لوح می تواند فکر کند که تنها تجار آن مواد پول‌های حاصله از فروش را جیب می زنند. در واقع این پول‌ها پس از روند شست و شو وارد جریان‌های قانونی پولی می شود. این وجوه به نیروی قابل توجهی در روندهای اقتصادی- سیاسی در کشور هایی می شود که بازار جهانی پولی را کنترل می کنند. آنها آمریکا و اروپا هستند. در ضمن همانا این کشور‌ها افغانستان را از سال ۲۰۰۱ کنترل می کنند و اگر مایل بودند می توانستند جلوی تولید مواد مخدر در آن کشور را بگیرند لیکن میزان این تولیدات در زمان حضور نظانی آن کشور‌ها ده‌ها برابر افزایش یافت. برخی‌ها می گویند که سیستم بین المللی بانکی به درآمد رسیده از فروش مواد مخدر افغانی نیاز زیادی دارد و این وجوه کسری پول نقد را جبران می کند که بر اثر بحران ۵-۶ سال پیش پدید آمده است.

نتایج اساسی کدام هستند؟

اولا- نباید از بی‌لیاقتی مقامات افغانی در مبارزه با تولید مواد مخدر تعجب کرد. دست آنها بسته است و بر عکس دست مافیای انگلیس باز است.
ثانیا – با در نظر داشت وضع واقعی امور باید به رشد فزاینده فروش مواد مخدر افغانی آماده شویم. پس از ۲۰۱۴ هنگامی که غرب مسئولیت از آن کشور را از عهده خواهد برداشت در افغانستان تولید انفجارمانند مواد مخدر بوقوع خواهد پیوست. موقعیتی غیر از این ممکن نیست رخ بدهد.

منبع: صدای روسیه

هیچ نظری موجود نیست: