۱۰.۱۰.۹۲

اختصاص پول نفت مردم ایران در بخش کشاورزی برای ترکیه.


اختصاص ۵۴۰ میلیارد ریال برای توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی تا محصولات کشاورزی به دست آمده به قیمت سه دلار! برای هر تن‌!! به ترکیه صادر شده و یا در انبار‌های این استان بماند و در شب عید به بازار‌های ایران تحویل داده نشود و سپس ۷۰۰ تن‌ میوه یک جا به سطل‌ اشغال راهی‌ گردد!
( نوروز سال گذشته در اردبیل بیش از ۷۰۰ تن‌ میوه احتکار شده در انبار‌های این شهر، خراب شده و به سطل‌ زباله فرستاده شد و معلوم نشد چرا این میزان میوه به بازار‌های ایران فرستاده نشده در حالی‌ که قیمت میوه شب عید مردم بسیار بالا بود!! و برای این کشاورزی بودجه اضافه اختصاص داده شده است و بیش از یک سوم پول نفت ایران خرج دو استان آذربایجان شرقی‌ و غربی میشود و نه تنها کوچکترین بازدهی ندارد بلکه در آنجا خیانت‌های مشمئز کننده‌ای نیز در روز روشن نسبت به ایران انجام می‌گیرد)
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای توسعه بخش کشاورزی استان درسال زراعی ۹۲ - ۹۳، بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان غربی، "سید علی مختاری" در جلسه شورای برنامه ریزی سازمان افزود: از یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان در سال گذشته، بیشترین میزان جذب اعتبار به طرح‌های بخش دام و طیور و کمترین جذب اعتبار به طرح‌های بخش آب و خاک اختصاص یافته بود که پیش بینی می‌شود که در سال جاری بیشتر تسهیلات اعتباری به برنامه‌های مدیریت مصرف آب اختصاص یابد.

وی خواستار افزایش توجه و اختصاص تسهیلات بیشتری برای اجرای طرح‌های آب و خاک در سال زرعی جاری توسط مدیریت‌های شهرستان‌ها شد و اظهار کرد: با توجه به وظیفه اصلی سازمان در مدیریت صحیح و بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی برای نجات دریاچه ارومیه باید اجرای طرح‌های آب و خاک در استان با جدیت بیشتری پیگیری شوند و در اولویت قرار گیرند.

وی تاکید کرد: این اعتبار با توجه به نیاز شهرستان‌ها، از حیث اثر بخشی پروژه‌ها، به پروژه‌های بزرگ نیمه تمام و پروژه‌های مهمی که در بانک‌های عامل تکمیل پرونده کرده و به علت کمبود اعتبار به درخواست آن ‌ها تاکنون پاسخ داده نشده، تخصیص خواهد یافت.

مختاری از تخصیص ۲۸۵میلیارد ریال اعتبار نیز در قالب تسهیلات بانکی برای نوسازی و تجهیز بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان خبر داد و افزود: جهت جذب حداکثری این خط اعتباری متقاضیان واجد شرایط به شعبات بانک عامل معرفی شده و گزارش پیگیری پرداخت این تسهیلات بصورت هفتگی در برنامه کاری سازمان قرار دارد.

همچنین در ادامه جلسه "کریم زاده" معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، نیز با اشاره به اینکه سرمایه اصلی هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است، اظهارکرد: یکی از مهمترین مشکلی که در سازمان با آن مواجه هستیم، کمبود نیروی انسانی موجود در سازمان و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌هاست که علی رغم پیگیری‌های متعدد در این زمینه و با وجود ممنوعیت استخدام در خصوص جذب نیروی انسانی جدید تاکنون نتیجه قابل توجهی در این زمینه حاصل نشده است.

وی در خصوص پرداخت اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای سال ۹۲ گفت: علی رغم کمبود منابع مالی هزینه‌ای در بخش اداری و مالی در سال ۹۲، در ۹ ماه سال جاری تاکنون، وضعیت استان در پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان با توجه به افزایش ۲۵ درصدی آن در وضعیت بهتری قرار دارد و تمامی حقوق کارکنان در موعد مقرر پرداخت شده است.

وی همچنین از تخصیص نزدیک به ۹۹ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی مصوب از محل اعتبارات استانی برای ۶۱ طرح بزرگ عمرانی که هرکدام شامل چندین پروژه است، خبر داد که تاکنون مبلغ ۴۱ میلیارد ریال آن اخذ و برای اجرا و عملیاتی شدن این طرح‌ها هزینه شده است.

منبع



























هیچ نظری موجود نیست: