۱.۱۰.۹۲

اردوغان: "عملیاتی كثیف" علیه دولت تركیه در حال انجام است و این عملیات کثیف میخواهد دزدی و اختلاس دلار‌های دزدیده شده از ملت ایران را افشا کند.


نخست وزیر تركیه که دچار بیماری روحی‌ است، با متهم كردن تعدادی از سفرای خارجی به دست داشتن در اقدامات تحریك آمیز علیه كشورش ، آنان را تهدید به اخراج كرد.


 این اظهارات رجب طیب اردوغان به طور ضمنی به سفیر آمریكا در آنكارا اشاره می كند كه پیش از این گفته بود: "واشنگتن از آنكارا توقف روابط تجاری بانك دولتی خلق تركیه با ایران را درخواست كرد اما  آنها گوش نكردند ", چرا که حجم دلار‌های نفتی‌ ملت ایران که به وسیله آخوند‌های دزد در بانک‌های ترکیه ذخیره شده  آنچنان حجم عظیمی‌ است که اگر آخوند‌ها دلار‌های دزدیده شده از بیت‌المال را از بانک‌های ترکیه بیرون بکشند، سیستم بانکی‌ ترکیه با بحرانی جدی روبرو خواهد شد .


به گزارش رسانه‌های وابسته به اردوغان سفیر آمریكا در تركیه در پی هشدار رجب طی اردوغان آنچنان ترسید که روز شنبه ۲۱ دسامبر ۲۰۱۳، با انتشار بیانیه ای هرگونه دخالتش در رویدادهای اخیر این كشور را تكذیب كرد.


فرانسیس ریكاردونه در بیانیه خود مطالب برخی از رسانه های جمعی تركیه را تحریك آمیز خواند و اعلام كرد كه وی به هیچ وجه در رخدادهای اخیر در تركیه دخالت نكرده است .


به گزارش رسانه‌های دولتی ترکیه، سفیر آمریکا که از ترس خودش را باخته بود با لحنی التماس آلود افزود: هیچ كس نباید روابط سیاسی تركیه و آمریكا را با ادعاهای بی اساس مورد تهدید قرار دهد و از اردوغان خواست که آمریکا را ببخشد.!!!


دادگاه استانبول پس از پایان تحقیقات دادستانی درباره دست داشتن برخی از نزدیكان به دولت و نخست وزیری تركیه از جمله فرزندان سه وزیر كابینه در خصوص فساد مالی، فرزندان وزرا و مسئولان بلدپایه و تاجران ترك را به زندان محكوم كرد.


پلیس آنكارا و استانبول از صبح روز سه شنبه گذشته عملیات‌ گسترده‌ای را برای مبارزه با كلاهبرداری و رشوه انجام داده و ۸۰ نفر را بازداشت كرده بودند که به دستور اردغان به خاطر این فضولی از کار برکنار شدند.
نخست‌وزیر تركیه ضمن انتقاد شدید از دستگیری ۸۰ نفر از نزدیكان به حزب حاكم توسعه و عدالت تركیه به جرم فساد و رشوه اعلام كرد كه توطئه‌ای سیاسی علیه دولت وی در جریان است.


او گفت كه "عملیاتی كثیف" علیه دولت در حال انجام است. و این عملیات کثیف میخواهد دزدی و اختلاس دلار‌های دزدیده شده از ملت ایران را افشا کند.
اردوغان در جریان یك نشست خبری در آنكارا گفت: "اینجا شاهد عملیاتی بسیار كثیف هستیم."
وی در ادامه افزود كه محافلی در داخل و خارج از كشور می‌خواهند رشد سریع تركیه را متوقف كنند. و کارخانجات مونتاژ وابسته به لابی یهود را از ما بگیرند.
وی گفت كه دولتش اجازه توطئه سیاسی را نخواهد داد. و هیشکی نمیتواند جلو اختلاس و دزدی و فساد دولت را بگیرد.


امروز در آنكارا و استانبول پنج رئیس پلیس و شش معاون پلیس از سمت‌های خود بركنار شدند.

منبع

هیچ نظری موجود نیست: