۱۹.۹.۹۲

زبان پارسی زبان ملی ایرانی ها است


آیا می‌دانستید که در کشور آمریکا نزدیک به ۳۵ میلیون اسپانیولی‌زبان وجود دارد؟ (منبع۱)
آیا می‌دانستید که در آمریکا نزدیک به ۲۵ میلیون آلمانی، ایتالیایی، چینی، پارسی، فرانسوی، ویتنامی، تاگالوگ و... وجود دارد؟(منبع۲)
آیا می‌دانستید در آمریکا نزدیک به ۴۰ میلیون سیاه‌پوست وجود دارد که بی‌گمان زبان کهن و راستین آن‌ها انگلیسی نبوده و آفریقایی بوده. (منبع۳)

یک زبان ملی یعنی زبان «انگلیسی» در کشور آمریکا به عنوان پیوند دهنده‌ی این اقوام (و حتی ملت‌ها) گوناگون وجود دارد و آموزش‌گاه‌های دولتی برای کودکان تدریس می‌شود. هیچ‌کس این زبان ملی یعنی انگلیسی را زبان قوم انگلیس!! نمی‌داند و همه این زبان را زبان ملی خود می‌شناسند.

زبان پارسی قدیمی‌‌ترین و پر بار‌ترین و زندهترین زبان شناخته شده در دنیاست و زبان پارسی امروزی زبانی است که از شمال‌شرق ایران و خراسان بزرگ ، مرکز ، جنوب غرب ، جنوب و شمال ایران برخاسته است.


باید دانست که زبان پارسی بیش از ۵ هزار سال در میان دو سوم آسیا تا برخی‌ از نقاط چین و روسیه به عنوان زبان ملی و پیوند دهنده نقش بازی کرده و دانشمندان، نویسندگان، ادیبان، شاعران و... از میان تک تک اقوام به این زبان غنا و پُرباری بخشیده‌اند. و افتخارات و بزرگی‌های آن مربوط به همگی اقوام ایرانی است.

با ویرایش نوشتار کوتاهی به قلم
کورش محسنی








---------------

منبع1 : "Language Spoken at Home by the U.S. Population, 2010", American Community Survey, U.S. Census Bureau, in World Almanac and Book of Facts 2012, p. 615.
منبع2: "Foreign Language Enrollments in United States Institutions of Higher Learning". MLA. fall 2002. Retrieved October 16, 2006.
منبع3)According to U.S. Poplock U.S. Popclock

هیچ نظری موجود نیست: