۱۰.۹.۹۲

بغداد از ورود هواپیماهای شرکت‌های هوایی ترکیه به شمال عراق جلوگیری کرد


در پی‌ نقص قرار داد‌های جهانی‌ از طرف ترکیه در رابطه با به رسمیت شناختن تمامیت ارضی کشور‌ها ، و اقدام بیشرمانه این کشور در جهت تجزیه عراق، و بستن پیمان صادرات نفت و گاز کردستان عراق با دولت محلی، دولت مرکزی عراق به هواپیما‌های ترکیه اجازه فرود در فرودگاه اربیل را نداد. ( اگر دولتی همین کار را با کردستان بزرگ ترکیه کرده بود، یعنی‌ رفته بود با کرد‌های ترکیه پیمان بسته بود که نفت آن سرزمین را منتقل کند، دولت ترکیه ابتدا یک جنگ جهانی‌ راه می‌انداخت و سپس روزی سه بار خودش را در مجامع جهانی‌ آویزان کرده و آنچنان قرشمال بازی و بی‌ آبرویی از خود نشان داده و عربده‌هایی‌ می‌کشید که آن سرش ناپیدا بود، همین کاری که خود با بی‌ شرمی و وقاحت تمام انجام داده است.)

در آستانه برگزاری کنفرانسی درباره انرژی در شهر "اربیل" در کردستان عراق، دولت این کشور از ورود مسئولان ترکیه‌ای با هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی ترکیه به آسمان این منطقه برای شرکت در کنفرانس مذکور، جلوگیری کرد.

به گزارش میدل ایست آنلاین، "تالار مصطفی" مدیر فرودگاه اربیل در این باره گفت: بغداد از روز جمعه ورود هواپیماهای که مبدأ آنها ترکیه است، ممنوع اعلام کرده است.



این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که چهارشنبه گذشته "نچیروان بارزانی" نخست وزیر کابینه موقت منطقه کردستان عراق با سفر به ترکیه و دیدار با اردوغان، بدون اخذ موافقت بغداد، قراردادهایی را در زمینه انرژی امضا کرده بود.
بغداد سال گذشته نیز از فرود هواپیمای حامل وزیر انرژی ترکیه در اربیل ممانعت بعمل آورد، و این هواپیما مجبور به فرود در فرودگاه قیصری ترکیه شد.
قرار بود "تانر ییلدیز" وزیر انرژی ترکیه، دوشنبه هفته جاری برای شرکت در نشستی در باره مباحث نفت و گاز به اربیل در شمال عراق سفر کند.
بغداد با قراردادهای همکاری انرژی ترکیه با منطقه کردستان عراق بدون جلب رضایت دولت مرکزی به شدت مخالفت کرده و این قراردادها را ناقض حق حاکمیت این کشور ارزیابی می کند.

منبع

ترک‌ها همین کار را با دو استان آذربایجان شرقی‌ و غربی ایران میکنند و بدون تماس با دولت مرکزی، و سر خود با بازاری‌های پان ترک بیوطن بیشرف و خائن به ایران، در مقابل سه دلار یک تن‌ محصولات تولیدی این دو استان را به ترکیه برده و به نام ترکیه به دنیا صادر میکنند، و با فریب اهالی این دو استان و به بهانه اینکه ما قارداشیم چون هم زبونیم، تولیدات این دو استان را تقریبا رایگان میبرند. و سیاست‌های کشاورزی که از طرف دولت آنکارا تا کنون در این دو استان پیاده شده ، باعث خشک شدن بزرگترین و زیباترین دریاچه ایران یعنی‌ دریاچه رضائیه شده است. اگر روزی ایران از شر طاعون آخوند ضدّ ایرانی‌ و دشمن خونی ایران آزاد شد، آنچنان جواب این چپاول‌ها و وطن فروشی‌ها و بیشرمی‌ها را در کف دست ترکیه و پادو‌هایش گذاشته خواهد شد که در تاریخ ثبت گردد.

هیچ نظری موجود نیست: