۸.۱۰.۹۲

قتلعام و دربدری مردم آفریقای مرکزی توسط ارتش وحشی و متجاوز فرانسه


آفریقای مرکزی: هرج و مرجی که بوسیله فرانسه ایجاد گردید.

از زمانیکه نیروهای نظامی فرانسه که در روز ۵ دسامبر۲۰۱۳ آغاز گشت تا به امروز بیش از ۱۰۰۰ تن از مردم آفریقای مرکزی به قتل رسیدند و افزایش پناهجویان به ۷۰۰۰۰۰ تن در مقیاس کشوری که فقط ۲۰۰۰۰۰ تن از آنها در پایتخت آفریقای مرکزی(بانگوئی) منجرشده است. روز۲۲‌ام دسامبر۲۰۱۳ تظاهرات چندین هزار تنی بر علیه دخالت نیرو‌های نظامی در بانگوئی از تمام مناطق پایتخت آغاز شد و همه تظاهر کنندکان به محله‌های مسلمان نشین سرازیر شدند،دخالت نظامی فرانسه را محکوم کردند و اعلام کردند حضور نظامی فرانسه با عملیات سرکوبگرانه‌اش صلح و آرامش نه تنها به ارمغان نیاورده ، بلکه هرج و مرج را تشدید کرده است.



کمی کمتر از یکسال است، در مارس ۲۰۱۳،یک گروه از شبه نظامیان ناهمگون سه لکا*( اصطلاحی به زبان سانگویی ،زبان رسمی آفریقای مرکزی ، به معنای “ائتلاف” است)،ارتش فرانسه “میشل جودیا” و ۴۰۰ تن از شبه نظامیان را شامل می شد به نقد بر مسند قدرت نشاند. فرانسه حساب خود را از رئیس جمهور گذشته ، “فرانسوا بوزه” صف خود را از آن جدا کرد چرا برای فرانسه رئیس جمهور قبلی خود را در تصمیم گیری امیالش ،خود را بیش از پیش مستقل احساس می کرد .
بعد از سپری شدن چند ماه،اما هیچ قدرت سیاسی پایداری قوام نیافت.دارودسته‌های شبه نظامیان مستقل “ائتلاف” ، هر کدام برای خود باندهائی موسوم “به آنتی قمه کشان” و از افراد فرانسوا بوزه تشکیل دادند و در آخر شبه نظامیان ائتلاف مناقشه در گرفت.
دولت و رسانه‌های گروهی فرانسه، مناقشه و نسل کشی بین جمعیت مسلمانان و مسیحی را با این نشانه توجیه می کنند در صورتیکه مسبب این وضعیت مداخله نظامی فرانسه است و نه کسی دیگر!
در واقع فرانسه،برای حفظ سلطه خود ،همواره از یک دسته نظامی و برعلیه دسته‌های دیگر متکی است. با ارسال ۱۶۰۰ سرباز نظامی به آفریقای مرکزی، که البته ۳۷۰۰ تن از آنان که از سربازان آفریقائی که موسوم به نام”ماموریت بیت المللی”(می .سی.کا)** که برای پشیبانی از آفریقای مرکزی ساخته شده است،باید آنرا اضافه کرد.بی شک با مداخله نظامی فرانسه،توازون قوا را در آفریقای مرکزی تغییر داده است و به نفع شبه نظامیان در مقابل دارو دسته “آنتی قمه کشان” ،منجر شده است.
مردم آفریقای مرکزی زیر یوغ باندهای مسلح رعب و وحشت قرار گرفته اند ، خواه آنهائی که ادعا می کنند برای حفاظت از این مردم دخالت نظامی کرده اند و خواه آنهایی که تا خرخره مسلح هستند و حربه اصلی‌شان ایجاد ترور و دهشت می کنند و به بدبختی و فلاکت مردم آفریقای مرکزی می افزاید. در حالیکه آفریقای مرکزی سرشار از منابع زیر زمینی طلا و الماس را دارا ست،این کشور مستعمراتی سابق فرانسه ،یکی از فقیر‌ترین کشورهای جهان محسوب می شود و نیمی از جمعیت آفریقای مرکزی به وسیله کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل تامین می شود و یک چهارم از این مردم تهیدست بنقد نیاز بکمک دارند و در گرسنگی تام بسر میبرند.
این هرج و مرج حاصل تعفن و پوسیدگی فرانسه است که منطقه را به عقبماندگی ،فقر و فاقه، بی‌ثباتی و جنگ داخلی و بی‌نظمی کامل کشانده است.
نبرد کارگر، پیر رویان
برگردان آبتین

هیچ نظری موجود نیست: