۱۱.۸.۹۲

ترکیه و عربستان به همکاری تروریستی خود در سوریه پایان میدهند.

پرچم‌های مشابه دو کشور ساخت انگلیس، عربستان و ترکستان "ترکیه" هر کدام
 با ۸۰ سال تاریخ و سابقه تاسیس، نقش اساسی‌ در نابودی منطقه، نسل کشی و
 حمل منابع انرژی و ثروت مردم خاور میانه و شمال آفریقا به غرب را دارند.

در پی شدت گرفتن درگیری گروه‌های مسلح تروریست وابسته به عربستان سعودی و ترکیه با یکدیگر در سوریه!!، آنکارا تصمیم گرفت تمام مراکز و ساختمان هایی که عناصر سازمان اطلاعات عربستان در ترکیه مورد استفاده قرار می دهند را تعطیل کند.

(این اقدام ترکیه در واقع دست و پا زدنی‌ دستپاچه برای نجات خود از باتلاقی است که در آن فرو رفته است، باتلاقی که نتیجه اعمال فاشیستی و نژادپرستانه و مزوّرانه ترکیه در قبال کشور‌های همسایهٔ است و به همین دلیل هم هیچ کدام از کشور‌های منطقه به جز آخوند‌های اخوانی اشغالگر و حاکم بر ایران، حاضر به همکاری و حتی قبول ترکیه به عنوان همسایهٔ نیستند. و ترکیه از ترس اینکه آتشی که روشن کرده، دامن خودش را بگیرد، و تروریست هایی که خود پرورش داده بلای جان خودش شوند، تصمیم به جمع کردن مراکز و اردوگاه‌های تروریست پروری که در خاکش با کمک دلار‌های نفتی‌ عربستان ایجاد کرده بود نموده است.)

به گزارش روزنامه الاخبار چاپ لبنان، جنگ زرگری میان عربستان و ترکیه، مدت زیادی است که آغاز شده است، به ویژه آن گاه که ریاض، دخالت در تصمیم گیری در خصوص مسائل مرتبط به گروه‌های مخالف سوری که از حمایت غرب و آمریکا برخوردارند را در دستور کار قرار داد. این کار سبب شد گروه‌ها و شخصیت‌های مخالف وابسته به ترکیه، به حاشیه رانده شوند و نفوذ خود را در میان گروه‌های مخالف دولت سوریه اعم از ائتلاف ملی و شورای ملی از دست بدهند.

در رابطه با همین جنگ زرگری، منابع آگاه تاکید کردند که نمایشی از گفت وگوهای شدید اللحن و بی‌نتیجه‌ای میان وزیران خارجه عربستان و ترکیه صورت گرفت و احمد داود اوغلو، از آخرین دیدارش با سعود الفیصل، ناکام و ناراضی بیرون آمده بود.


به گفته این منابع، سعود الفیصل با درنظر گرفتن هرگونه نقشی برای ترکیه در مساله سوریه مخالفت و تاکید کرده بود حتی اگر براندازی دولت سوریه به واسطه تجاوز نظامی آمریکا به سوریه صورت گیرد، با هرگونه ایفای نقش ترکیه در سوریه مخالف خواهد بود. از آن گذشته عربستان با ایفای نقش ترکیه در حل بحران سیاسی مصر نیز مخالفت کرده بود.

تغییر رویکرد ترکیه در تعامل با عربستان، بر مناقشه‌های رهبران ترکیه، قطر و جنبش حماس و اخوان المسلمین پس از سقوط محمد مرسی نیز تاثیر منفی گذاشت. عربستان در این مجال، با همکاری اردن و امارات و از طریق ارتباط با اسرائیل، راهبردی جدید ایجاد کردند که به گفته منابع آگاه، حزب الله، سوریه، ایران، عراق از یک سو و ترکیه، قطر، حماس و اخوان المسلمین را به عنوان اهداف سیاست مقابله‌ای خود تعیین کرده است.

در این میان سازمان اطلاعات عربستان تلاش‌های گسترده‌ای را در ترکیه در دستور کار قرار داد تا با همکاری افرادی از لبنان، سوریه و دیگر کشورهای عربی؛ تشکیلات نظامی و غیرنظامی در مخالفت با دولت سوریه، مستقل از ترکیه و دیگر طرف‌ها ایجاد کند، تا جایی که عربستان حتی تلاش کرد به ظاهر از به ثمرنشستن قرارداد مبادله ربوده شدگان لبنانی و تروریست‌های ترکیه در اعزاز جلوگیری کند، مساله‌ای که عملاً راه به جایی نبرد.
برگرفته از خبری در سایت العالم

هیچ نظری موجود نیست: