۸.۹.۹۲

برپایی ۷۰۰ چادر در ۲۰ اردوگاه در مناطق آسیب دیده از زمین لرزه بوشهر


"یادآوری میشود که هیچ تصویر و فیلمی از رساندن کمک به هم میهنان آسیب دیده از زمین لرزه در بین نیست و هر چه هست نوشتاری است. به نظر نمیرسد این اخبار صحت کامل داشته باشد چرا که هیچ نشانی‌ از این کمک رسانی‌ها وجود ندارد و این طبیعی نیست."

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به توزیع یک هزار و ۴۰۰ تخته موکت و ۲ هزار و ۱۰۰ تخته پتو و ادامه امداد رسانی با برپایی ۷۰۰ چادر در ۲۰ اردوگاه اسکان برای زلزله‌زدگان از حضور رئیس جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده بوشهر خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ۱۹۰ مصدوم زلزله مناطق دشتستان و برازجان و همچنین ادامه امدادرسانی با برپایی ۷۰۰ چادر در ۲۰ اردوگاه اسکان برای زلزله‌زدگان از حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور در مناطق زلزله زده بوشهر خبر داد و اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۴۰۰ تخته موکت و دو هزار و ۱۰۰ تخته پتو نیز بین زلزله زدگان توزیع شده است.


وی افزود: علاوه بر ایجاد اسکان موقت برای زلزله زدگان روستاهای اطراف برازجان در استان بوشهر ۳ هزار بسته غذایی نیز بین آنان توزیع شده است و دو فروند بالگرد امدادی نیز از استان‌های خوزستان و فارس در منطقه مستقر شده و مشغول خدمات رسانی به آسیب دیدگان است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان کرد:‌ براساس آمار جمعیت هلال احمر زلزله عصر دیروز منطقه دشتستان در ‌استان بوشهر که به بزرگای ۵.۸ ریشتر رخ داد، ۷ فوتی داشت که ۴ نفر آنها برای منطقه برازجان و ۳ نفر در روستای ده قائد بوده است.

وى به پرواز امداى دو فروند بالگرد در این مناطق اشاره کرد و افزود: دو بالگرد از استان‌های فارس و خوزستان به بوشهر اعزام شده است که تا این لحظه ۴ ساعت عملیات هوایی در قالب ۶ سورتی پرواز به انجام رسیده است.

به گزارش تسنیم، پس از زلزله ۵.۷ ریشتری روز گذشته پنجشنبه هفتم آذرماه ۹۲ در شهر برازجان از توابع استان بوشهر و وقوع ۲۶ پس لرزه به دنبال آن، دو زلزله دیگر به بزرگی ۴.۱ و ۳.۷ ریشتر قبل از ظهر روز هشتم آذرماه حوالی برازجان و کاکی در استان بوشهر را لرزانده است.

براساس گزارش شبکه‌های لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک، از زمان وقوع زمین لرزه تا ساعت هشت صبح روز هشتم آذرماه ۹۲، تعداد ۲۶ پس لرزه در منطقه دشتستان بوشهر به ثبت رسیده است که از این تعداد، یک پس لرزه بین چهار تا پنج ریشتر، ۹ پس لرزه بین سه تا چهار ریشتر و ۱۶ پس لرزه نیز کمتر از سه ریشتر قدرت داشته اند.

رئیس جمهوری، شب گذشته با صدور پیامی وقوع زلزله در شهرستان برازجان را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان شد تسلیت گفت.

حجت السلام روحانی از همه مسئولان ذیربط خواست تا با بسیج امکانات و نیروی امداد رسانی، پشتیبانی‌ها و کمک‌های لازم را از مردم مناطق زلزله زده به عمل آورند.

جبران خسارت زلزله دشتستان دستور کار جلسه روز یکشنبه دولت

همچنین در این راستا حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرده است: در جلسه روز یکشنبه هفته آینده هیات دولت، حادثه زلزله دشتستان بررسی و نسبت به جبران خسارت‌ها تصمیم گیری خواهدشد.

وی با بیان اینکه برای بررسی و برآورد خسارت‌های زمین لرزه دشتستان، بنیادمسکن انقلاب اسلامی بررسی‌ها را آغاز کرده است، بیان داشت: هم اکنون ۲۲ تیم اورژانسی امداد رسانی جمعیت هلال احمر در منطقه مستقر هستند و کمپ‌های اسکان اضطراری نیز در منطقه مستقر است.

قدمی تصریح کرد: در حال حاضر بررسی میدانی از مناطق زلزله زده دشتستان در دست اقدام است و پس از آن در نشستی نتایج این بررسی‌ها جمع بندی و نتیجه برای تصمیم گیری به هیات دولت اعلام خواهد شد.

زمین لرزه ۵.۷ ریشتری عصر روز پنجشنبه هفتم آذر در شهرستان دشتستان ۷ فوتی ، بیش از ۱۹۰ مصدوم و خسارت‌هایی بین ۱۰ تا ۶۰ درصد به بیش از ۲۵۰ واحد مسکونی منطقه وارد کرده است. شهرستان دشتستان با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت و مرکزیت شهر برازجان در فاصله ۶۵ کیلومتری شرق بوشهر واقع است.

اکنون امدادرسانی و کمک به آسیب دیدگان در مناطق زلزله زده از سوی تیم‌های امداد و نجات و نیروهای مردمی ادامه دارد.

منبع: تسنیم

هیچ نظری موجود نیست: