۹.۹.۹۲

تلاش مالی‌ و همه جانبه ترکیه برای نجات سران اخوان المسلمین


سخنگوی جنبش اخوان مصر از نشست سران "سازمان اخوان المسلمین" در ترکیه با حضور مشاور رئیس جمهور و معاون وزیر امور خارجه ترکیه پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم حسین عبدالرحمن مدعی شد در این نشست که چهارشنبه و پنج شنبه گذشته برای بررسی راه‌های نجات اخوان المسلمین مصر برگزار شد تصمیماتی برای حمایت مالی گسترده از این جنبش اتخاذ شد.
"الیوم السابع" به نقل از عبد الرحمن نوشت: کمک‌های مالی که برای این جنبش ارسال خواهد شد برای تضمین وثیقه (آزادی) سران اخوان و نیز تامین هزینه "اقدامات تروریستی " آتی گروه‌های تروریستی در مصر در نظر گرفته شده است.
حسین عبدالرحمن درباره نحوه ارسال کمک‌های مالی مذکور به اخوان المسلمین در مصر افزود: دولت ترکیه صندوق‌ها و اوراق قرضه‌ای را برای این منظور تدارک دیده است و سود به دست آمده از آن را به لندن ارسال می کند و از آنجا از طریق حساب بازرگانان مصری در خارج، به مصر ارسال می شود.





سخنگوی اخوان همچنین شماره حساب بانکی (۰۱۸۶۸۴۸۵ ) را اعلام کرد که به ادعای وی کمک‌های بازرگانان ترکیه را جمع آوری می کند و این کمک‌ها به لندن و از آن جا به مصر ارسال می شود.
حسین عبد الرحمن با اشاره به آموزش ساخت بمب‌های دستی به گروه‌های تروریستی برای استفاده از آن در "اقدامات تروریستی" آتی در مصر گفت: هزینه مالی این اقدامات از طریق کمک هایی که ترکیه ارسال می کند، تامین می شود.
جنبش اخوان افزود: نزدیک به ۸۹ میلیون دلار در نشست روز پنج شنبه با حضور مشاور رئیس جمهور و معاون وزیر امور خارجه ترکیه برای حمایت از جنبش هایی که مقابل نظام فعلی مصر ایستاده اند، اختصاص داده شد.
اخوان همچنین مدعی شد که برخی ستون‌های روزنامه‌های خارجی برای القای تقلب در همه پرسی قانون اساسی مصر و ایجاد تردید در "جامعه بین المللی" درباره نتایج این همه پرسی خریداری شده است.


منبع

هیچ نظری موجود نیست: