۶.۷.۹۲

به لطف دموکراسی و حقوق بشر غربی، کشور لیبی‌ دچار جنگ داخلی‌ و هزار پاره شدن است.


بعد از حمله نظامی فرانسه و متحدان غربیش به لیبی‌، و قتل فجیع رهبر این کشور در خیابان و به روش غیر انسانی‌ از طرف تروریست‌های اجیر شده اتحادیه کشور‌های غربی، بعد از چپاول ثروت‌های افسانه‌ای این کشور که تنها یک قلم آن چند صد تن‌ شمش طلا می‌بود و حجم آنها بقدری زیاد بود که انتقال این ثروت‌ها با پرواز‌های چندین باره در روز و به وسیله هواپیما‌های فرانسوی، بیش از دو سال طول کشید تا همه آنها منتقل شد، بعد از استقرار سربازان اجیر شده غربی در اطراف منابع نفتی‌ لیبی‌ و حفاظت از استخراج نفت و گاز این کشور و جلوگیری از توقف صادرات آن به غرب، و بعد از ایجاد اختلاف فرقه‌ای و قومی بین قبایل این کشور و ایجاد جنگ داخلی‌ به منظور سرگرم کردن ملت از هم پاشیده لیبی‌، اینک این کشور میرود که شاهد تجزیه کامل خود باشد، تجزیه‌ای که این کشور را به هزار پاره تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار تلویزیون العربیه در لیبی، اهالی فزان واقع در جنوب این کشور سیستم فدرالی را در منطقه خود برقرار کرده و نام "اقلیم فدرال فزان" را برای آن برگزیدند.

این اقدام در شهر صحرایی قبیله نشین "اوباری" اعلام شد و به دنبال آن "نوری محمد القویزی" به عنوان رئیس دولت محلی اقلیم برگزیده شد.

پیشتر، منطقه شرقی لیبی نیز با اعلام برقراری فدرالیسم نام "اقلیم فدرالی برقه" را برگزید.

از سوی دیگر سایت "اجواء البلاد" شامگاه دیروز پنجشنبه از تجمع اهالی منطقه خبر داد که در پایان با صدور بیانیه‌ای دلایل برقراری فدرالیسم را واکنشی در برابر "ضعف کنگره عمومی ملی (پارلمان) و ناتوانی دولت (مرکزی) در پاسخ گفتن به خواسته‌های مردم لیبی به ویژه در منطقه فزان" برشمردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که "شورای عالی اجتماعی" طی نشست امروز خود یک حاکم نظامی را نیز به منظور فعال کردن نیروهای ارتش، پلیس و قضایی محلی انتخاب خواهد کرد تا از مرزهای لیبی، منابع گازو نفت و آبی واقع در اقلیم حمایت کند .

شرکت کنندگان در این نشست همچنین مخالفت شدید خود را با تصمیماتی که میان ملت لیبی از لحاظ حقوق و وظایف تبعیض قائل می شوند اعلام داشتند.

هیچ نظری موجود نیست: