۹.۶.۹۲

نشان ورزشی ۲۰۱۳ کمیته پارالمپیک آسیا در دستان قهرمان کماندار کشورمان


خانوم زهرا نعمتی قهرمان با ارزش کشورمان نشان ورزشی ۲۰۱۳ کمیته پارالمپیک آسیا را بدست آورد. با عرض تبریک خدمت ایشان و ملت قهرمان پرور ایران که چنین افتخار آفرینانی را در دامان خود پرورش میدهد.


به گزارش فدراسیون ورزش‌‌‌‌‌‏های جانبازان و معلولین و طبق اعلام کمیته پارالمپیک آسیا، خانم زهرا نعمتی قهرمان مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نشان ورزشی اپک ۲۰۱۳را از آن خود کرد.

این نشان به‌‌‌‌‌‏دنبال موفقیت‌‌‌‌‌‏های چشمگیر خانم نعمتی در مسابقات پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ (کسب مدال طلای انفرادی در رشته تیر و کمان، مدال برنز تیمی جابجایی رکورد پارالمپیک) و تأثیرگذاری در پررنگ کردن ورزش پارالمپیک و رشته تیر و کمان، به‌‌‌‌‌‏ ایشان اهدا می‌‌‌‌‌‏گردد.

این بانوی موفق، چندی پیش نیز توانست جایزه ارزشمند بنیاد بین‌‌‌‌‌‏المللی “اسپورت آکورد” را بدست آورده و عنوان برترین ورزشکار پارالمپیکی را به ‌‌‌‌‌‏خود اختصاص دهد.

جایزه اسپورت آکورد به ورزشکارانی داده می‌‏شود که فعالیت‌‏های ورزشی آنان منجر به ایجاد تغییرات مثبت اجتماعی شده و ورزش را به عنوان ابزاری برای تعالی بیشتر و ایجاد انگیزه و امید در معلولان بخصوص زنان معلول بکار می‌‌‌‌‌‏برند.

خانوم زهرا نعمتی که اکنون ۲۸ سال دارد، عضو تیم‌ ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول ایران و نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پارالمپیک شده است. او در ۱۸ سالگی در پی سانحه رانندگی دچار ضایعه نخاعی شد و برای همیشه بر روی ویلچر نشست. ۲ سال پس از این حادثه اراده و توانمندی خود را با حضور در صحنه ورزش و روی آوردن به رشته تیر و کمان به عموم نشان داد. وی تنها پس از ۶ ماه به تیم ملی تیر و کمان دعوت شد و توانست رکورد‌‏های خوبی به‌‌‌‌‌‏ ثبت برساند.

حضور در تیم ملی پارالمپیک در سال ۲۰۱۰ ، کسب طلای انفرادی و نقره تیمی و جابجایی رکورد جهانی دوبل ۷۰ متر در مسابقات جهانی چک، مدال برنز بازی‌‏های آسیایی گوآنجو ۲۰۱۰، کسب مدال نقره انفرادی ، برنز تیمی و طلای میکس و جابجایی رکورد در رقابت‌‏های جهانی ایتالیا ۲۰۱۰ و کسب طلای انفرادی و برنز میکس در مسابقات جهانی ۲۰۱۲ چک از دیگر افتخارات کارنامه خانوم زهرا نعمتی‌‌‌‌‌‏ست.
گفتنی‌‌‌‌‌‏ست نشان ورزشیAPC ۲۰۱۳ در کنفرانس کمیته پارالمپیک آسیا که در ۲۰ شهریور ماه در کشور تاشکند برگزار می‌‌‌‌‌‏شود، به نماینده کمیته ملی پارالمپیک ایران اهدا خواهد شد.

منبع



هیچ نظری موجود نیست: