۲۰.۵.۹۲

اپوزیسیون ترکیه، اردوغان را مسئول کشتارهای سوریه دانست.


رهبر حزب مخالف "مردم جمهوری خواه" ترکیه، رجب طیب اردوغان را مسئول کشتارها و جنایت‌ها در سوریه دانست و عنوان داشت که سیاست وی در قبال بحران سوریه از آغاز "اشتباه و خطرناک" بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مخالف "مردم جمهوری خواه" ترکیه گفت: سیاست‌های دولت ترکیه تهدید و خطری علیه امنیت ملی کشور به شمار می رود.

وی در ادامه از رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه خواست از این سیاست‌های خطرناک خود دست بردارد که علاوه بر ترکیه سوریه را نیز ویران کرده است.

در همین راستا، کمیته حقوق بشر ترکیه در گزارش کامل دولت ترکیه را به حمایت مالی و نظامی از گروه‌های تروریستی و در راس آنها گروه النصرة متهم و اظهار کرد: افراد مسلح جبهه النصرة از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه می شوند.

این کمیته در ادامه حمایت دولت ترکیه از جبهه النصرة را اقدامی خطرناک دانست و تاکید کرد: هدف از این حمایت‌ها "دشمن تراشی‌های ملی" در منطقه و نابودی کامل سوریه است.

شهروندان ترکیه‌ای ساکن "جیلان بنار" و "اکجا" ترکیه در مجاورت دو شهر راس العین و تل ابیض سوریه نیز اعلام کردند: زمانی که جریان برق قطع می شود، کامیون‌های ترکیه سلاح و تجهیزات را به دست گروه‌های تروریستی در سوریه می رسانند و هنگام بازگشت کشته و زخمیان این تروریست‌ها را با خود می آورند.

هیچ نظری موجود نیست: