۱۹.۵.۹۲

رامتین قضوی


آقای رامتین قضوی، اولین اپراخوان ایرانی که جزو ستارگان تئاتر «اسکالا» در میلان ایتالیاست اولین سی دی تک خوانی خود را در فروردین امسال به بازار عرضه کرد.
این جوان ایرانی که روزی در فروشگاه پرده فروشی پدرش در اصفهان با خانواده ای ایتالیایی آشنا شده بود، سر انجام به آرزوی دیرینه اش رسید و نخستین سی دی آواز خود را به دوستداران اپرا و موسیقی کلاسیک تقدیم کرد.
رامتین که گاهی به یاد وطن با سه تارش نیز قطعه ای سنتی می نوازد یکی از مهم ترین اپراخوانان معاصر پس از مرگ خواننده مشهور اپرا، پاواراتی، است. زندگانی او و ماجرای معجزه آمیز کوچ او از قلب اصفهان به مرکز جهان موسیقی اپرا در میلان در میان ایرانیانی که او را می شناسند زبانزد شده است.
رامتین در اصفهان روزهای خود را در کنار پدر به کار و شب ها در کنار استادان صدا به تمرین می پرداخت تا اینکه به کمک زوجی ایتالیایی راهی غرب شد. اینک وی در اوج پیشرفت در مرکز هنری اپرا قرار دارد. این جوان نابغه که امید و آرزوی او بر پا کردن اولین خانه اپرا در اصفهان است نخستین سی دی صدای کم نظیر خود را تهیه و در نخستین روزهای سال نو خورشیدی روانه بازار کرد. این سی دی که «رز اصفهان» نام دارد کلکسیونی نفیس از زیباترین قطعات کلاسیک است که در قلب رامتین جایی ویژه یافته است. از جمله قطعه ای در این مجموعه با نام موزیسین قرن نوزدهم «گابریل فوره» وجود دارد. رامتین در عین حال بهترین های کلاسیک ایرانی مانند سرود «ای ایران»، «فروغ عشق» و «به یاد تو» را در این سی دی جای داده است.
رامتین، این جواهر صحنه اپرا با صدای روح انگیز خود مایه افتخار ایرانیان است و سی دی او شاید بهترین عیدی برای ایرانیانی باشد که به موسیقی کلاسیک و اپرا عشق می ورزند.
رامتین سرود «ای ایران» را در یوتیوب به عنوان عیدی به هموطنان خود تقدیم کرده است:




منبع

هیچ نظری موجود نیست: