۲۷.۱.۹۲

کنترل امنیتی نظامی مناطق آسیب دیده از زمین لرزه بوشهر


 وقوع زمین لرزه شدید ۶/۳ ریشتری در استان بوشهر به فوت و جراحت تعداد زیادی از شهروندان منجر شد و بنا بر گزارش خبرگزاری های مختلف، کشورهای همسایه نظیر امارات، قطر، بحرین و حتی عربستان را نیز به شدت لرزاند. با این حال نهادهای مختلف جمهوری اسلامی و همچنین رسانه های حکومتی تلاش برای عادی نشان دادن شرایط و تحت کنترل بودن همه مسایل را در دستور کار خود قرار داده اند.



در همین حال از نخستین ساعات وقوع زمین لرزه مقامات دولتی بار ها طی گزارش ها و گفت و گوهای مختلف با رسانه های رسمی کشور تاکید کرده اند که نیروگاه اتمی بوشهر در جریان این حادثه آسیبی ندیده است. این زمین لرزه تا زمان تهیه این گزارش ۲۹ پس لرزه داشته است. در ابتدای وقوع زمین لرزه خبرگزاری های جمهوری اسلامی از جراحت تعدادی و در ادامه از مرگ ۳ تن از ساکنین این مناطق خبردادند اما در ادامه با ثبات نسبی و کاهش شدت پس لرزه ها گزارش ها از مرگ ۳۷ کشته و مجروحیت ۸۵۰ تن حکایت دارند. برخی شهروندان از وقوع یک توده عظیم از گرد و غبار در منطقه خبرداده اند و خبرگزاری های رسمی این موضوع را به لرزه نسبتا شدید کوه "مند" در اطراف شهر کاکی و ریزش شدید و البته گرد و خاک زیاد حاصل از این ریزش نسبت داده اند.

 در حالی که فریدون حسنوند استاندار بوشهر از تحت کنترل بودن و اعلام نهایی خسارات پس از بررسی های نهایی خبرداده، شاپور رستمی معاون استاندار بوشهر در یکی از آخرین اظهارنظرها درباره چگونگی شرایط منطقه پس از وقوع زمین لرزه اعلام کرده که امکان افزایش خسارات در ساعات پیش رو وجود دارد. در این میان اخباربرخی سایت های محلی و گزارش های شهروندی نیز حاکی از ترافیک شدید در جاده های مناطق خسارت دیده و همچنین کنترل شدید نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی برای ورود به این مناطق است.

هیچ نظری موجود نیست: