۸.۲.۹۲

خادمان و چاکران صادق ملکه


محمد امینی که به عنوان نویسنده و پژوهشگر تاریخ معرفی‌ و یا به خورد جامعه ایرانی‌ داده شده است، در تحریف تاریخ برای خودش دراز دستی‌ محسوب میشود، وی که به قولی با چند سند تاریخی‌ که سازمان اطلاعات انگلیس در اختیارش گذاشته به مقام پژوهشگری در تاریخ معاصر ایران رسیده است، طبق معمول که در شرح امثال ایشان میشود دید و خواند، در شجره نامه خویش عناوین عمامه دار، عمامه مال و عمامه دوست را یدک می‌کشد. مصاحبه زیر نقبی میزند به گوشه‌ای از تاریخ زندگی‌ ایشان، و خوانند را کمی‌ با سوابق خانوادگیشان آشنا میسازد.

گفتگوئی بی پرده با نصرت الله امینی (پدر محمد امینی، حلال زاده ی خمینی)

فریبا امینی: با خمینی چگونه آشنا شدید و او را چگونه انسانی یافتید؟
نصرت الله امینی: من از طریق کشاورز صدر با خمینی و خانواده شان آشنا شدم، که همکارم و داماد "آیت الله پسندیده" بود. آقای ابن یوسف و سایر روحانیون در مسجد سپهسالر گرد هم می آمدند، و منهم
به آنجا می رفتم. گرچه خانوادۀ من مذهبی نبودند،من یک جورایی با آخوندها می پریدم (البته ایشان در متن انگلیسی همین مصاحبه عبارت “آخوندباز” را بکار برده و چگونگی آشنائی خود با خمینی را بر خلاف متن فارسی آن، هنگام داشتن مأوریتی به خوزستان در سال ۱۳۲۲ یعنی ۲ سال قبل از آن و بطور اتفاقی و نه توسط کشاورز صدر، انگونه که در متن فارسی این گفتگو مدعی شده، اظهار می دارد ).
او (نصرت الله امینی) در همانجا با یکی از دختران دکتر عطایی به نام ناهید آشنا شد، و خیلی زود از او خواستگاری کرد. ناهید و نصرت در سال ۱٩۴۵ (۱٣۲۴) در شهر خمین به عقد هم در آمدند. عاقد آنها خمینی بود.
(متن کامل فارسی این گفتگو که توسط خانم فریبا امینی (دختر ایشان) انجام شده را در اینجا و متن انگلیسی آن را در اینجا می توان خواند.)


نصرت جزء نخستین کسانی بود که در دوران اقامت خمینی در پاریس با وی دیدار کرد.
به گفته خود او نخستین پرسش خمینی از وی این بود؛ حال ناهید خانم (همسر ایشان) چطور است؟
 خمینی از حضور ایشان در کنار خود در کتاب صحیفه نور نیز خبر می دهد:
مکان : پاریس ، نوفل لوشاتو
نامه
موضوع : هجرت به فرانسه
مخاطب : حائری یزدی ، مهدی
زمان : ۱۴ آبان ۱۳۵۷ / ۴ ذی الحجه ۱۳۹۸
جلد چهارم – صفحه ۳۱۳
روح الله الموسوی الخمینی
به عرض عالی می رساند، تلگراف جنابعالی واصل، سلامت و سعادت شما را ازخداوند تعالی خواستار است . اینکه جواب تلگرافی داده نشد برای آن بود که تلگراف شما مفقود شد در عوض نمودن منزل، و پیدا نکردم. اکنون که جناب آقای نصرت الله امینی آمدند بنا شد به جواب مبادرت شود. اینجانب به واسطه اتفاقاتی، از نجف اشرف به سوی کویت حرکت و آنجا از ورود حتی برای عبور از شهر به ایستگاه منع شد؛ ناچار به پاریس آمدم؛ چون احتمال همین توطئه در سایر کشورهای اسلامی بود؛ و بنا دارم هروقت محل مناسبی که بتوانم به خدمت خود ادامه دهم ممکن شد، بروم در بلدی اسلامی. از جنابعالی امید دعای خیر دارم.
والسلام علیکم و رحمه الله
خمینی در کتاب خود، تحرالوسیله بخش نکاح مسألۀ ۱۲ می نویسد:
کسی که زوجه ای کمتر از ۹ سال دارد، وطی بر او جائز نیست چه اینکه زوجه دائمی باشد و چه منقطع، و اما سایر کام گیری ها از قبیل لمس به شهوت و آغوش گرفتن و تفخیذ (با ران های کودک شهوترانی کردن) اشکال ندارد هر چند شیر خواره باشد…!

و یا در بارۀ سنگسار می نویسد:
…اگر بر کسی بخاطر چند گناه کبیره حد تازیانه و سنگسار ثابت شده باشد، اول تازیانه را بر او می زنند سپس او را سنگسار می کنند…

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در همین خصوص به بخش دستۀ “صحیفه نور خمینی” مراجعه کنید.
برگرفته از سایت آرمان جوان کار




هیچ نظری موجود نیست: