۳۰.۱۲.۹۱

پیام نوروزی شاهزاده رضا پهلوی


شاهزاده رضا پهلوی و جانشین شاه فقید ایران که یاد و نامش جاودان باد، با انتشار یک پیام ویدیویی، نوروز را به ایرانی‌‌ها و همه میهنان در سراسر گیتی‌ شادباش گفته اند .

ایشان در این پیام که سه‌ شنبه ۱۹ مارس در صفحهٔ رسمی‌ فیسبوک ایشان انتشار یافت، گفته‌اند: “

نوروز دل انگیز، جشن باستانی ایرانیان و فرا رسیدن بهاران شکوهمند را، به همه مردم ایران و همه هموطنانم در سراسر جهان شادباش میگویم.
سال نو بر شما جوانان، نوجوانان و کودکان آینده ساز سرزمینمان که با وجود همه کمی‌ها و کاستی‌ها با خلاقیت‌های چشمگیر خود در زمینه‌های علمی و هنری نام ایران و ایرانی را در جهان پر آوازه و سربلند کرده اید، هزاران بار خجسته باد.
در این لحظات نوروزی یاد عزیزانی که جان خود را سخاوتمنداته فدای حفظ تمامیت عرضی میهن، راه آزادی و سربلندی ملت ایران کردند را گرامی میدارم و به همه هم میهنانم که به دور از خانه و خانواده هستند، به کودکان بی‌سر پناه و آواره، به زندانیان دربند نظام مستبد جمهوری اسلامی، به مادران و پدران داغدیده، به پناهجویان و هم میهنان در تبعید درود میفرستم.

همچنین برای کسانی که در این ایام در بستر بیماری به سر میبرند، بهبودی و تندرستی آرزو میکنم.

پس از استقرار حکومت دینی در کشورمان، دور و جدا از هم، رنج و غم بسیار برای شرایط بحرانی کشورمان از یک سو، و شادی از موفقیت‌ها و افتخار آفرینی‌های هم میهنانمان در سراسر جهان را از سوی دیگر تجربه نمودیم.

در این دوران پر از فراز و نشیب، همه هم و غم و تلاش من تنها بر این بوده است، تا صدای آزادی خواهانه هم میهنانم و راوی نغض حقوق بنیادین ملت ایران باشم.

مسؤلیت بزرگ و خطیریست که هر چند دشوار و سخت به نظر می آمد، ولیکن به دست آوردهای شگرفی همچون همدلی و دوستی در راستای آشتی ملی دست یافته ایم.

هم میهنانم، امسال کشورمان روزهای حساس و سرنوشت سازی را در پیش و رو دارد. آنچه در این سال در انتظار ماست، بستگی به تلاش ما مردم ایران دارد.

دست در دست هم میتوانیم، کشور خویش را آزاد و آباد نماییم. فراموش نکنیم که ملت بزرگ و صلحجوی ایران، با توجه به نیروی انسانی، ثروت، منابع و امکانات کشورمان شایسته امنیت، عدالت، اعتماد، اعتبار جهانی، رفاه اقتصادی و سطح زندگی مناسب همانند دیگر کشورهای پیشرفته جهان است.

در این سال نو بار دیگر با شما عهد می بندم که برای رسیدن به عدالت، امنیت و رفاه، زدودن دروغ و فساد و خشونت و احقاق حقوق تک تک مردم ایران، تا آزادی تک تک زندانیان سیاسی و عقیدتی، و بازگشت به هویت اصیل ایرانی و برقراری حاکمیت ملت ایران، از هیچ تلاش دریغ ننمایم و این مهم تنها با اتحاد و آشتی ملی میسر خواهد شد.

یقین دارم از این مرحله دشوار از تاریخ با سربلنی گذر خواهیم کرد.

به خود و فرهنگ کهن ایرانمان باور داشته باشیم که طلوع آزادی نزدیک است.

هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز


هیچ نظری موجود نیست: