۱۳.۱۱.۹۱

دو روز بعد از انفجار در یک کارخانه مواد شیمیایی، اینک انفجار مقابل سفارت آمریکا در ترکیه


خبرگزاری آناتولی ترکیه از انفجار در برابر سفارتخانه آمریکا در آنکارا خبر داد.
به گزارش (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، خبرگزاری آناتولی ترکیه از یک انفجار در مقابل مقر سفارتخانه آمریکا در آنکارا خبر داد و محل انفجار توسط نیروهای امنیتی محاصره شده است.


تلوزیون ترکیه نیز اعلام کرد که انفجار به زخمی شدن دست کم ۱۳ تن انجامیده و آمبولانس‌ها برای انتقال مجروحان به محل انفجار شتافته‌اند.

بنا بر گزارش شبکه سی.ان.ان ترک انفجار در اتاق نگهبانان و بازرسی واقع در ورودی سفارتخانه رخ داده و بخش‌هایی از دیوارهای این اتاق را تخریب کرده است.

روزنامه ملیت ترکیه نیز اعلام کرد که بقایای تکه پاره شده یک جسد در محل انفجار مشاهده شده که احتمال انتحاری بودن این انفجار را بیشتر کرده است.
سفارتخانه آمریکا در مرکز شهر آنکارا واقع شده و علاوه بر سفارت آمریکا چندین سفارتخانه دیگر و ساختمانهای دولتی مهم وجود دارد.
بنا بر اطلاعات تایید نشده نیز ۲ تن در این انفجار کشته شده‌اند، هنوز هویت افراد کشته شده به طور رسمی مشخص نشده اما تلوزیون ترکیه اعلام کرده که این دو تن از نگهبانان سفارتخانه بوده‌اند.




همچنین به گزارش دیلی‌نیوز؛ در انفجار روز (چهارشنبه, دو روز پیش) در یک کارخانه مواد شیمیایی در جنوب شرقی ترکیه شش نفر کشته و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند. عاصیم گوزل‌بی، فرماندار استان قاضی‌آنتپ، طی مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی خبر کشته شدن شش کارگر را تأیید کرد.

وی افزود: "آتش نشان‌ها در تلاش برای مهار آتش‌سوزی هستند."

علت این انفجار در کارخانه واقع در مجموعه صنعتی در نزدیکی مرز سوریه هنوز مشخص نیست.

انفجار کارخانه در ترکیه امری عادی به شمار می‌رود.

سال گذشته، انفجار اتفاقی یک نارنجک در یک ذاغه مهمات باعث کشته شدن ۲۵ سرباز ترک شد.

هیچ نظری موجود نیست: