۱.۱۲.۹۱

پرستو فروهر


در هفتمین نمایشگاه هنرهای معاصر آسیا پاسیفیک، سالن بزرگی به نمایش دستنوشت های خانم پرستو فروهر اختصاص داده شده است. این نمایشگاه که در فاصله های سه ساله در یکی از کشور های منطقه برگزار میشود تا چهاردهم ماه آوریل بکار خود ادامه میدهد و بازدید از آن برای همگان رایگان است.
گالری هنرهای مدرن کویینزلند در ساحل جنوبی رودخانه زیبای بریزبین در استرالیا و در کنار کتابخانه ایالتی و موزه قرار دارد.
پرستو فروهر (زاده ۱۳۴۱ در تهران) نویسنده، نقاش، فعال حقوق بشر و فرزند داریوش فروهر و پروانه اسکندری است
پرستو فروهر فارغ‌التحصیل رشته هنر، از دانشگاه تهران است.




کتاب ها:
سرزمینی که پدر و مادرم در آن به قتل رسیدند: پرستو فروهر در سال ۲۰۱۱ کتابش به نام "سرزمینی که پدر و مادرم در آن به قتل رسیدند" را به زبان آلمانی منتشر کرد. این کتاب به ماجرای قتل داریوش فروهر و پروانه فروهر، می‌پردازد که یکی از رشته جنایاتی بود که به قتل‌های زنجیره‌ای شناخته شدند.
شاید یک روز: پس از مرگ پروانه فروهر، پرستو فروهر هم چنین اقدام به گردآوری مجموعه‌ای از شعرهای برگزیده پروانه فروهر نمود و در قالب کتابی با نام «شاید یک روز» در سال ۱۳۷۹ به چاپ رساند.
بخوان به نام ایران: کتاب "بخوان به نام ایران" روایت پرستو فروهر از زندگی سیاسی پدر و مادرش است.


نقاشی:
پرستو فروهر تاکنون چند نمایشگاه نقاشی و طراحی و چیدمان با موضوع حقوق بشر و حقوق زنان در جشنواره برلین، موزه زنان در شهر بن، فرانکفورت، استانبول، ملبورن، بمبئی، رم، گراتس، موزه بروکلین در نیویورک و چند شهر دیگر اروپایی و آمریکایی برپا کرده است.




جایزه سوفی فون لاروش:

جایزه دوسالانه "سوفی فون لاروش برای برابری جنسیتی" از سوی شهرداری اوفن‌باخ آلمان به پرستو فروهر، اهدا شد.

ماریانه هرمن، نماینده هیأت داوران جایزه برابری جنسیتی درباره پرستو فروهر گفت: "ما افتخار می‌کنیم که در شهر ما چنین زنان قدرتمند مهاجری هستند که الگوی زندگی اجتماعی و هنری این شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهند."

سوفی فون لاروش از مهم ترین زنان نویسنده آلمانی در قرن ۱۸ میلادی بوده است و جایزه‌ای که به نام او نامگذاری شده، از سال ۲۰۰۸ هر دوسال یک بار اهدا می شود. این جایزه در ۹ مارس ۲۰۱۲، طی مراسمی در خانه تاریخ شهر اوفن باخ آلمان به پرستو فروهر اهدا شد.

هیچ نظری موجود نیست: