۱۴.۱۱.۹۱

صادرات تروریست از اروپا!


به گفته مقامات ترکیه، تروریست انتحاری که روز جمعه خود را در مقابل درب ورودی سفارت آمریکا در آنکارا منفجر کرد، ۴۰ ساله بوده و دوران آموزش نظامی خود را در اروپا گذرانده است.


در گزارش‌های منتشر شده آمده است که دو سال قبل از این حادثه او، در اردوگاه یکی از سازمانهای تندرو آلمان آموزش دیده بود و در لیست تروریست‌های خطر ناک کشور جای داشته و ماموران در تعقیب او بودند.

در انفجار روز جمعه، نگهبان این سفارت کشته و یک زن ترک نیز مجروح شد.

منبع: صدای روسیه


همچنین به گزارش  (ایسنا)، خبرگزاری آناتولی به نقل از مسوولان ترکیه ای اعلام کرد که "اجوید ش." از اعضای "جبهه چپ گرا و رادیکال حزب مردمی انقلابی آزادسازی" عامل حمله انتحاری در مقابل سفارتخانه آمریکا در آنکارا بوده است.

این خبرگزاری گزارش داد که عامل این حمله پیش از این به اتهام برنامه ریزی برای حمله انتحاری به پادگان نظامی و مرکز مدیریت امنیت در استانبول بازداشت شده بود.

خبرگزاری مذکور در ادامه آورد: دفتر نگهبانی در مقابل سفارتخانه آمریکا از دو بخش تشکیل شده است که مانع شیشه ای میان این دو بخش و نیز دستگاه اشعه در دو بخش وجود دارد و عامل این حمله در بخش اول حمله انتحاری را انجام داد که منجر به کشته شدن خودش و "مصطفی آکارسو"، از محافظان امنیتی ترکیه و زخمی شدن "دیدم تونجای"، روزنامه نگار شد و دو نگهبان دیگر که در بخش پشت مانع شیشه ای قرار داشتند، به دلیل ضد گلوله بودن مانع شیشه ای جان سالم به در بردند.

هیچ نظری موجود نیست: