۲۴.۱۱.۹۱

ده شاهکار احمدی نژاد


اول: می خواست میلیونرها را از قدرت خارج کند و با اختلاس مبارزه کند، میلیاردرها را وارد قدرت کرد و باعث شد بزرگترین اختلاس تاریخ ایران اتفاق بیافتد. این اختلاس به اندازه کل ثروت حکومت پهلوی، ۶۰ برابر اتهام اثبات نشده‌ای که به خانواده هاشمی زده می شود، صد هزار برابر کل جرائم غلامحسین کرباسچی در دادگاه معروف اش، یک و نیم برابر بزرگترین اختلاس تاریخ آمریکا، و پنج هزار برابر بزرگترین دزدی دولتی در ده سال گذشته فرانسه است.



دوم: دولت احمدی نژاد تنها دولتی است که قول داد با همه قله‌های ثروت مبارزه می کند، و در حال حاضر بیش از پنجاه درصد اعضای کابینه‌اش مورد اتهام مالی و دزدی هستند و پرونده باز دارند.
سوم: دولت احمدی نژاد تنها دولتی است در طول صد سال گذشته، که رئیس دولت در شرایطی که کشور مشکلات بزرگ داشت، از هیچ سفر خارجی‌اش صرف نظر نکرد و هیچ بار با هیاتی کوچک تر از صد نفر به سفر نرفت.
چهارم: دولت احمدی نژاد تنها دولتی است که زمان تصمیم گیری برای هر پروژه مهم استانی و کشوری را به زیر دو دقیقه کاهش داد و کاری کرد که بیش از هشتاد درصد پروژه‌های تصویب شده کشور اجرا نشود.
پنجم: دولت احمدی نژاد بدون اینکه کار خاصی در دنیا بکند، مثلا باعث اتحاد جهان علیه آمریکا و اسرائیل شود، یا باعث افزایش قدرت منطقه‌ای ایران شود، یا مثلا جنگی را آغاز کند، یا بمب اتم بسازد و اصولا بدون اینکه هیچ عمل واقعی انجام بدهد، چهار قطعنامه با اتفاق آرای تمام کشورها علیه ایران صادر شد و کشورهایی که به ایران رای داده بودند، یا حکومت‌شان سقوط کرد یا در حال سقوط است. این سیاست خارجی لطمه بخور بدون اینکه کاری کرده باشی، در حالی در پیش گرفته شد که بیش از هفتاد درصد بهترین کارکنان وزارت خارجه بعد از بیست سال تجربه اخراج شدند و تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی جایگزین آنها شدند.
ششم: دولت‌های ایران از موسوی تا امروز( از ۱۳۶۱ تا حالا) معمولا اینطوری بود که همیشه مردم دولت را تا حدی قبول داشتند، ولی خامنه‌ای با آن مخالف بود، و به دلیل مخالفت‌هایش کار دولت پیش نمی رفت. هاشمی هم معمولا در قدرت سهم زیادی داشت، آخر کار هر دولت، مردم طرفدارش می شدند و خامنه‌ای بکلی با آن مخالف می شد. دولت احمدی نژاد تنها دولتی است که اکثر مردم با آن مخالف بودند، ولی خامنه‌ای آن را کاملا قبول داشت، دولت بر خلاف دولتهای قبلی همه قدرت را در اختیار داشت، ولی مردم از آن متنفر بودند، کم کم کار دولت به جایی رسید که همه طرفداران آن از جمله خامنه‌ای از آن بیزار شدند و مردم هم از آن همچنان بدشان می آمد.
هفتم: هر رئیس جمهور یا نخست وزیری در طول سی سال گذشته روی کار آمد، اعم از موسوی، هاشمی و خاتمی، باعث شدند مردم به خامنه‌ای خوشبین بشوند، و فکر کنند او طرفدار عدالت، مخالف بی‌عدالتی، مخالف آمریکا و اسرائیل، طرفدار کتاب و فرهنگ است و معمولا او را میانه رو و معتدل می دیدند و در تمام این ۲۴ سال برای همه جوک ساخته شد، جز برای خامنه ای( تعدادش کم بود) و از قضای روزگار این سه نخست وزیر و رئیس جمهوری که کارشان به نفع رهبر تمام شد، مخالف او بودند، تنها کسی که دربست مخلص آقا بود، احمدی نژاد بود که باعث شد مردم به خامنه‌ای بدبین بشوند و مطمئن شوند که او مخالف عدالت، مخالف کتاب و فرهنگ است و دشمنی‌اش با غرب یک دشمنی کور است که گاهی این دشمنی به نفع غرب تمام می شود.
هشتم: در طول بیست سال دولتهای جمهوری اسلامی تلاش کردند از رابطه با کره شمالی و سوریه و لیبی و صحرای پولیساریو و بورکینافاسو و مالدیو و سودان و موریتانی با فعال شدن سیاست خارجی به رابطه با کشورهایی مثل فرانسه، آلمان، انگلیس، هلند، سوئد، کانادا برسد، دولت احمدی نژاد وقتی روی کار آمد در عرض دو سال باعث شد تا نه تنها فرانسه و آلمان و انگلیس و هلند و سوئد و کانادا رابطه‌شان با ایران تیره شود، بلکه خیلی از کشورهای اروپایی هم رابطه‌شان را با ایران قطع کنند و ایران که سالها با همسایگانش رابطه خوبی داشت، بکلی رابطه تیره‌ای با آنها پیدا کند.
نهم: احمدی نژاد نقش ایران را برای اولین بار به عنوان نقش محوری ایجاد کرد. برای اولین بار در تاریخ بعد از جنگ دوم جهانی، ایران باعث شد اختلاف میان اروپا و آمریکا از میان برود، ایران باعث شد اختلاف بین اعراب و اسرائیل بعد از پنجاه سال تبدیل به اختلاف اعراب و اسرائیل با ایران و حماس و حزب الله تبدیل شود. با داشتن پشتیبانی قوی مانند ایران، اسرائیل دیگر نیازی به حمایت آمریکا نداشت. جنبش ضد استبدادی علیه دولت ایران، به جای اینکه خود دولت را از بین ببرد، شرکای سیاسی‌اش را از بین برد، و برای اولین بار رهبر ایران از دولتی حمایت کرد که تنها دلیل برکنار نشدنش این بود که حکومت پول کافی برای برگزاری انتخابات و شرایط مناسب برگزاری آن را نداشت.
دهم: محمود احمدی نژاد با یک پژوی ۲۵ ساله و یک خانه کوچک و فقیرانه رئیس جمهور شد. اولین کارش برداشتن قالی‌های سالن تشریفات ریاست جمهوری و آخرین کارش اختلاس سه میلیارد دلاری بود، این دولت پولی معادل درآمد کل تاریخ نفت در ایران را در شش سال مصرف کرد، تا اقتصاد ایران را چهل سال عقب ببرد، اراذل و اوباش وارد کابینه و وزرای سابق کابینه زندانی شدند. اگر پولی را که دولت احمدی نژاد نابود کرد به یک شرکت مقاطعه کار خوب می دادند، کشور را می شد از اول با شکلی منطقی و بدون مشکلات لاینحل ساخت. گاهی یک دیوانه سنگی به چاه می اندازد و بعد هم خودش می پرد توی چاه!
ابراهيم نبوی

هیچ نظری موجود نیست: