۳.۹.۹۱

مرسی از مبارک دیکتاتور تر است!

مصر باز غرق در التهاب است. تلاش های محمد مرسی برای تغییر اختیارات ریاست جمهوری، هموطنانش را به شدت خشمگین کرده است. مخالفان مرسی او را به ادامه رویه دیکتاتوری مبارک متهم کردند
هزاران شهروند مصری روز جمعه در میدان تحریر قاهره علیه افزایش حدود قدرت آقای مرسی تظاهرات کردند. موافقان رئیس جمهوری برآمده از اخوان المسلمین هم در حمایت از دستورهای اخیر وی به خیابان ها آمدند.


کنفرانسی خبری، روز جمعه با حضور چهره های سرشناس مخالف دولت مصر، از جمله عمرو موسی، محمد البرادعی و حمدین صباحی در قاهره برگزار شد. سماح عاشور، رئیس کانون وکلای مصر، با دعوت از هموطنانش برای شرکت در تظاهرات علیه رئیس جمهوری مصر گفت: “جرمی که محمد مرسی تحت عنوان بیانیه قانون اساسی مرتکب شده، ضربه ای است اساسی به مشروعیت انقلابی ای که وی را به قدرت رسانده است. این عمل قدرت تمام مقام های مصر را در اختیار رئیس جمهوری قرار می دهد و آقای مرسی را به دیکتاتوری بدتر از حسنی مبارک بدل می کند.”

از زمان سقوط رژیم حسنی مبارک در بهمن ماه سال ۱۳۹۰ تا کنون، مصر در انتظار تدوین قانون اساسی جدید است؛ قوانین موقت اختیارات گسترده ای به مقام رئیس جمهوری برای اداره کشور تا زمان تصویب قانون اساسی جدید اعطا کرده است.
یادآوری میشود که مرسی‌ به عنوان عروسک جدید غرب( البته از نوع اسلامی آن) تصمیم گرفته در سخنانش از تلاش‌های عربستان سعودی و ترکیه برای سرنگونی رژیم سوریه به عنوان بخشی از کتاب راهنمای جدید انگلیس در منطقه حمایت کند تا مثلثی متشکل از سه کشور مسلمان اهل تسنن تشکیل شود و با این اقدام از آن‌چه که توسعه طلبی و (گسترش نفوذ) شیعیان ایران در مدیترانه شرقی از طریق سوریه می‌خوانند جلوگیری کنند.






هیچ نظری موجود نیست: