۱۱.۴.۹۱

دو خبر, توحش ترکی‌ در همه جا

یکی‌ از اخباری که میتواند مهم باشد ، نشست ژنو در روز شنبه با شرکت نمایندگان غرب، در راس آنها انگلیس و آمریکا و در مقابل آنها چین و روسیه است که قرار است در آن طرح صلح کوفی عنان در مورد سوریه بررسی‌ و در باره‌ بشار اسد تصمیم گرفته شود. روسیه قبلا اعلام کرده بود که با این طرح موافق است بشرطی که شرط برکناری بشار اسد ، از آن حذف شود. نتیجهٔ این نشست چیزی جز تحقیر انگلیس و آمریکا نبود و در مجموع شکست غرب در مقابل روسیه و چین، و ظاهراً حرف آخر را روسیه زده بود که بهیچوجه نمی‌شود دست به ترکیب بشار اسد زد.

غربیها درحالی‌ دست آویزی بنام حقوق بشر را مطرح میکنند که خود ضد بشرند و کشتار‌هایی‌ که در سراسر دنیا براه انداخته ا‌ند، شاهد این ادعا است. و دوستان و متحد ان آنان، از جمله رژیم عربستان فاسدترین، فاشیست‌ترین و دیکتاتور‌ترین رژیم دنیاست، و تروریست‌های عربستان پشت سر هم در مناطق شیعی نشین عراق و سوریه و دیگر مناطق بمب منفجر میکنند و مردم بیگناه را به جرم داشتن مذهبی‌ متفاوت، میکشند.

غربیها درحالی‌ پرچم انسان دوستی‌ را بدوش گرفته و از بهار عربی‌ دفاع میکنند که در ترکیه یکی‌ دیگر از نوکرانشان جهنمی برای ۳۵ میلیون کرد از طرف رژیم وحشی ترکیه برپاست و کرد‌ها در زندانی به نام ترکیه مورد شکنجه روحی‌ و جسمی‌ و نسلکشی قرار گرفته و ترکیه آنها را بیشرمانه و وقیحانه میکشد، و حتی اجازه گرفتن جشن نوروز و عید را به آنها نمیدهد. ادعای مسخره غربی‌ها در رابطه با حقوق بشر، دل هر چی انسان فهمیده در دنیا است را آشوب کرده و بهم میزند. بهرحال این نشست دماغ انگلیس و آمریکا و فرانسه و یا مثلث ابلیس را بشدت بخاک مالید. منتظر اقدام پلید بعدی غرب باید بود و اینکه چگونه میخواهد، حیثیت برباد رفته‌اش را حداقل در مقابل دوستان خود، اعاده کند.

خبر دیگر پیروزی تیم اسپانیا و بدست آوردن مقام قهرمانی اروپا بعد از مقام قهرمانی جهان اوست. و اسپانیای‌ها بازی فینال دلچسب و پر گلی‌ را به تماشاچی‌ها تقدیم کردند و نشان دادند که بحق شایستگی حضور در فینال و قهرمانی را دارند.

از خصوصیات این دوره مسابقات جام قهرمانی اروپا، حضور تماشاچی‌های متمدنی بود که این بازیها را دنبال میکردند ( بجز درگیری‌های تاسفباری که بین طرفداران تیم روسیه و لهستان بوقوع پیوست تنها تماشاچی‌های وحشی (طبق معمول همیشه) انگلیسی‌ها بودند که اینجا و آنجا درد سر درست کردند. که البته انگلیسها بهمراه تماشاچی‌های ترک در دنیا بعنوان هولیگن و یا بی‌فرهنگ‌ترین و بیشخصیت‌ترین و وحشیترین تماشاچی‌های فوتبال معروف هستند.

خوشبختانه ترکها در این دوره از مسابقات حضور نداشتند و بدلیل فوتبال ضعیف و مبتدی‌شان حذف شده بودند و شاید یکی‌ از دلایلی که بازی‌ها بمیدان جنگ برای تماشاچی‌‌ها تبدیل نشد همین عدم حضور ترک‌ها در این دوره از مسابقات بود. )



سال ۲۰۰۰، طرفداران باشگاه ارسنال انگلیس، با ترک‌های که از باشگاه گالاتاسرای طرفداری میکردند، در شهر کپنهاک پایتخت دانمارک، با چاقو و سنگ و چوب و چماق به جون یکدیگر افتاده آنچنان میدان جنگی را بوجود آوردند که نظیرش نه تا به آن زمان دیده شده بود و نه هنوز دیده شده است. توحشی در حد تیم ملی‌، بطوری که دو نفر از ترک‌هایی‌ که این توحش را رهبری میکردند کشته شدند و کار به دخالت دو دولت انگلیس و ترکیه کشید. در همین دوره از مسابقات بود که بازیکنان باشگاه ترکی‌ گالاتاسارای دروازه‌ای را که به آن گًل زده بودند و همان گًل موجب پیروزیشان شده بود، از زمین چمن استادیوم فوتبال شهر کپنهاک کندند و آنرا با خود بعنوان سوغات به ترکیه بردند. و این موضوع تا مدت‌ها باعث بحث‌های زیادی در روزنامه‌ها شد و بعد از این تجربه وحشیانه بود که دولت دانمارک شرایط پذیرش خارجیان به کشورش را تغییر داد.





اینجا را کلیک کنید تا بیشتر راجع به طرفداران فوتبال ترکیه بخوانید

شب سیاه برای فوتبال، دستگیری تماشاچی‌های وحشی فوتبال ترک تبار

هیچ نظری موجود نیست: