۱.۵.۹۱

حمله به اتوبوس اسرائیلی در مرز مصر

روزنامهٔ اسرائیلی هایرتز نوشت: صبح روز یکشنبه ۲۲ جولای، یک اتوبوس ارتش اسرائیل، مورد حمله عده‌ای ناشناس، در مرز بین مصر و اسرائیل قرار گرفت و به رگبار بسته شد، هنوز تعداد تلفات اعلام نشده است. بعد از این حمله سربازان اسرائیلی به منطقه اعزام شدند.

هفته گذشته، ارتش اسرائیل به طرف عده‌ای غیر نظامی که سعی‌ در عبور از نوار مرزی اسرائیل و مصر را داشتند، آتش گشود، که بر اثر آن یک نفر کشته و تعدای زخمی شدند.

ارتش اسرائیل در این روز‌ها به خاطر، اغتشاشاتی که در کشور همسایه سوریه رخ داده است، و همچنین حملهٔ انتحاری که به اتوبوس حامل توریست‌های اسرائیلی در بلغار انجام شد، به حالت آماده باش درآمده است.

حمله‌ای که به اتوبوس حامل توریست‌های اسرائیلی در هفتهٔ گذشته و در بلغار انجام شد، در سالگرد بمب گذاری در یک محله یهودی نشین شهر بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، در ۱۸ سال پیش که منجر به کشته شدن ۸۵ نفر یهودی شد، صورت گرفت. در آن زمان، حزب الله لبنان، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. و به همین مناسبت، اسرائیل حمله اخیر را نیز به حزب الله لبنان وابسته به ایران نسبت داد که از طرف ایران و این سازمان انکار شد. و بر اساس آزمایش د ان ا بدست آمده از شخص تروریست، مشخص شد که فرد تروریست امریکایی بوده است.



منبع


۱ نظر:

ناشناس گفت...

این خبر‌هایی‌ که اینجا می‌خونم دو روز بعد تازه در سایت‌های دیگه درمیاد دستت درد نکنه.