۴.۵.۹۱

وزیر تجارت و سرمایه گذاری انگلیس، به جرم پول شویی و همکاری با قاچاق چیان مواد مخدر دستگیر شد.

بعد از افشا و رسوایی رئیس بانک مرکزی انگلیس(HSBC) و هیات مدیرهٔ آن به جرم همکاری با باند‌های بین‌المللی قاچاق مواد مخدر متعلق به کشورِ مکزیک و پول شویی مواد مخدر، و انتقال مبالغ هنگفت پولِ بدون منشأ، حمایت از تروریست‌های عربستان و جمهوری اسلامی، و پلیدی‌های دیگر، که منجر به برکناری، و بازپرسی آنها شد، اینک نوبت وزیر تجارت و سرمایه گذاری انگلیس است که به جرم قاچاق مواد مخدر، و همکاری با قاچاق چیان بین‌ المللی محاکمه شود.



لرد گرین ( Lord Green) وزیر تجارت و سرمایه گذاری انگلیس، به جرم پول شویی و همکاری با قاچاق چیان مواد مخدر دستگیر شد.

به گزارش مجلس سنای آمریکا، لرد گرین که پیش از این عضو هیأت مدیر بانک HSBC (بانک مرکزی انگلیس و دومین قطب بزرگ پولی‌ جهان)، بوده، ضمن همکاری با ترور جهانی‌، و کارتل‌های مواد مخدر مکزیک ، پول‌های قاچاق مواد مخدر را نیز رد و بدل می‌کرده است.

به گزارش گاردین، حتی بعد از هشدار به این بانک، مبنی بر مسدود کردن، صد‌ها حساب مشکوک، این بانک همچنان به کار پول شویی خود ادامه میداده است.

لرد گرین در این زمان که انگلیس خود را برای بازی‌های المپیک آمده می‌کند، مسئولیت حفاظت از تخلفات پولی‌ در این رابطه را به عهده داشته و میبایستی از تخلفات و سواستفاده‌های شرکت‌های انگلیسی‌ در رابطه با المپیک جلوگیری می‌کرده است. ( رئیس دزد‌ها را مسئول جلوگیری از دزدی کرده بودند)

لرد گرین از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ رئیس بانک مرکزی انگلیس و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ جز هیأت مدیر این بانک به کار مشغول بوده است.

HSBC در سال ۱۹۹۱ توسط شرکت بانکداری هنگ کنگ و شانگهای تاسیس شد و اینک در ۸۵ کشور، دارای ۷۲۰۰ شعبه میباشد و مرکز آن در لندن مستقر است.

هفتهٔ گذشته و در پی‌ افشای بانک خلاف کار انگلیس، دیوید بیگلی، رئیس کنترل داخلی این بانک، استعفا داد.



منبع



هیچ نظری موجود نیست: