۱۰.۵.۹۱

کرد‌های ترکیه، اردغان را تهدید به راه انداحتن حمام خون کردند.

رئیس حزب صلح و دموکراسی ترکیه به رجب طیب اردوغان درباره دخالت نظامی در سوریه به بهانه مقابله با کردها، هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، «صلاح الدین دمیرتاش»، رئیس حزب صلح و دموکراسی ترکیه در مراسم افطاری در جنوب شرق این کشور، با انتقاد از سیاست های رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه خطاب به وی گفت: وقتی از کردهای سوریه سخن می گویی، باید مراقب باشی که بشکه باروتی که بر روی آن قرار داری، منفجر نشود.وی خطاب به نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: 20 میلیون تن کُرد در ترکیه زندگی می کنند. کردها قومی بی یاور نیستند.
دمیرتاش تصریح کرد: اردوغان از کردها بیزار است. او سیاستی نژاد پرستانه درباره آن ها در پیش گرفته است. اردوغان هیچ گونه آزادی برای کردها قائل نیست.رئیس حزب صلح و دمکراسی ترکیه اظهار داشت: اردوغان با گرایش قومی درصدد دخالت در سوریه است. او اکنون در باتلاق خاورمیانه گیر افتاده است و نه راه پس دارد و نه راه پیش.دمیرتاش درباره تهدیدهای اخیر اردوغان درباره اقدام نظامی در سوریه نیز گفت: اردوغان اگر وارد سوریه شود، راه خروجی از آن نخواهد داشت و منطقه به دریای خون تبدیل خواهد شد.
اردوغان اخیراً همسو با سیاست های غرب و رژیم های عرب حوزه خلیج فارس سوریه را به دخالت نظامی و ایجاد منطقه حائل در شمال آن تهدید کرد.




هیچ نظری موجود نیست: