۹.۴.۹۱

مبارزه با تجاوز و حمله وحشیانه ترکیه و تروریست‌های تحت حمایت ترک‌ها

ترک بازی خورده، ابله و وحشی برای سنگ تمام گذاشتن نوکری و خدمت به غربیها، ابلهانه بدنبال روشن کردن شعله‌های یک جنگ منطقه سوز به نفع انگلیس و غربیهاست. و غربیها هم بتازگی با دادن سلاح و تجهیزات مدرن جنگی، ترکیه را شیر کرده و راهی‌ میدان کردند. ننگ بر حماقت که با وجود عردوغان درامیخته و یکی‌ شده.

بگزارش رویترز ، رئیس جمهور سوریه دکتر بشار اسد، دستور داده است تا حدود ۱۷۰ تانک به شهر حلب که شهر مرزی این کشور با ترکیه میباشد روانه و در پادگان این شهر مستقر شوند. دلیل اینکار فرستادن هزاران تروریست فلسطینی و ترک از ترکیه به شمال سوریه است که تحت نقشه و اهداف غربی‌ها صورت می‌گیرد. و با هدف و بمنظور ایجاد یک جنگ داخلی‌ در سوریه میباشد.

ژنرال مصطفی الشیخ، یک افسر ارشد سابق ارتش سوریه و اسد گفته است که سربازخانه شهر حلب از سربازان و توپخانهٔ سنگین پر شده است و اینکاربخاطر مبارزه با تجاوز و حمله وحشیانه ترکیه و تروریست‌های تحت حمایت ترک‌ها میباشد.

بهرحال من مقداری اطلاعات راجع به شهر حلب سوریه را در زیر مینویسم. شهرِ باستانی و زیبای حلب که ظاهراً غربیها برای نابود کردنش نقشه کشیده‌اند و بعد از نابود کردن عراق و بغداد، نوبت سوریه و حلب و دمشق رسیده.
 

معلوم نیست چه دشمنی دارند با شهرهایی که سابقه تمدن و قدمتی بیش از ۳۰۰۰ سال را دارا میباشند. در ایران هم از طریق و کمک نوکرانشان مشغول نابود کردن آثار باستانی ایران هستند. 
ظاهراً انگلیس با برگزاری یک جشن مسخره که برای بزرگداشت سلطنت یک زن دیوانه بر پا کرد، جشنی که بوی تازه به دوران رسیدگی آن بیشتر خبر از عقده گشایی انگلیسی‌‌ها میداد، تا به نمایش گزاردن اصالت پادشاهی در آن کشور،نتوانسته به هدفی‌ که در پی‌ آن بوده، دست یابد و لازمه رسیدن به هدف خویش را، نابودی آثار باستانی دیگر کشورها میداند.

و شاید هم پیدا شدن منابع عظیم گاز در دریای مدیترانه، باعث بوجود آمدن بهار آزادی در کشور‌های عربی‌ شده است، یعنی‌ بی‌ ثبات کردن دولت مرکزی این کشورها، تا مدعی برای سهم بردن از این منابع نباشد و اسرائیل تماماً آنها را یک کاسه ببلعد و البته ترکیه هم مثل همیشه ریزه خواری کند. خدا خودش بهتر میدونه.




حلب یا آلِپو نام شهری است در استان حلب در شمال کشور سوریه. شهر حلب با جمعیتی حدود ۱٫۷ (در سال ۱۹۹۹) دومین شهر بزرگ و مهم سوریه بعد از دمشق به شمار می‌رود. این شهر یکی از کهنترین شهرهای منطقه‌است و در روزگاران قدیم نام آن خلپه بوده و یونانیان قدیم ان را با نام برویا (Beroea) می‌شناختند. شهر حلب در نقطه سوق‌الجیشی و مهم بازرگانی در نیمه راه دریای مدیترانه و رود مشهور فرات قرار دارد. حلب را پایتخت اقتصادی سوریه نیز نامیده‌اند.

شهر حلب در آغاز بر روی مجموعه‌ای کوچک از تپه‌ها در دره وسیع و حاصلخیزی در دو طرف رودخانه قویق ساخته شد.




استان حلب مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع پیرامون شهر حلب را شامل می‌شود و جمعیت آن ۳٫۷ میلیون نفر است. اما مطابق سرشماری‌های جدید جمعیت این استان از ۴ میلیون نیز فراتر رفته و حتی از جمعیت ساکنان استان دمشق هم بیشتر است. حدود ۲۲٫۹٪ جمعیت کل کشور سوریه در این استان زندگی می‌کنند.






شهر حلب با جمعیتی نزدیک به دو میلیون نفر‪ ُُُُُدر۳۵۵ کیلومتری شمال دمشق پایتخت سوریه قرار دارد و دومین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق و پایتخت تجاری و فرهنگی این کشور به شمار می‌رود. این شهر چندین هزار ساله که به خاطر موقعیت استراتژیکش بین دریا و رود فرات، از مهم‌ترین شهرهای جهان باستان محسوب می‌شده در سال ۲۰۰۶ میلادی به همراه شهر اصفهان و تمبکتو (جمهوری مالی) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب گشته‌است. نام حلب که در زبان عربی به معنای شیر است، به خاطر روایتی قدیمی که مطابق آن حضرت ابراهیم به مسافران منطقه شیر می‌داده‌است، روی این شهر گذاشته شده‌است. حلب‌ محل‌ کشف‌ نخستین‌ لوح‌های‌ سنگی‌ متعلق‌ به‌ دو هزار سال‌ پیش‌از میلاد مسیح‌ است. از آن‌ زمان‌ به‌ بعد این‌ شهر تحت‌ حکومت هیتی‌ها (ساکنان باستانی سوریه)، آشوری‌ها و ایرانی‌ها بوده‌ و سپس به تصرف سلوکیان در آمده‌ است، اما پس از حمله عرب‌ها به سوریه در قرن هفتم این شهر شهرت و اهمیت خود را از دست داده است



پس‌از این واقعه بود که امویان مسجد جامع حلب و دژ عظیم این شهر را بنا کردند . به گفته مقامات فرهنگی سوریه اولین سند صلح در تاریخ سیاسی جهان، دو هزار و ‪ ۴۰۰سال پیش در حلب یافت شد و اولین لغتنامه علمی نیز در این شهر رویت شد. دیگر این که بعضی از مصنوعات امروزی اختراع و ابداع مردمان این شهر بوده‌ است. مانند شیشه و سفال و رنگ ارغوانی و حتی الفبا. امروز هم خیلی از صناعات و کارخانجات سوریه در این شهر استقرار دارد و منسوجات حلب شهرت جهانی دارد. بافت تاریخی این شهر با قلعه (ارگ) قرن سیزدهمی، مسجد جامع قرن دوازدهمی و چندین مدرسه مذهبی، کاروانسرا و حمام قرن هفدهمی از سال ۱۹۸۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است









هیچ نظری موجود نیست: