۹.۴.۹۱

ارتش سوریه ترکیه را تحقیر نظامی و سیاسی کرد.

بگزارش رویترز، هلیکوپتر‌های جنگندهٔ سوری مواضع شورشیان ( کماندو‌های انگلیسی‌) را در یک شهر استراتژیک، در شمال سوریه بمباران کردند، و این درحالیست که این شهر تنها ۴ کیلومتر با نیروهای مستقر ترک در مرز سوریه فاصله دارد. پیشتر عردوغان -نخست وزیر ترکی‌- تهدید کرده بود که هرگونه تحرکات ارتش سوریه در مرز مشترک این دو کشور، منجر بوقوع جنگ مابین دو کشور میشود.


صبح جمعه، (امروز) ارتش اسد، تو دهنی محکمی بدهان یاوهگوی عردوغان زد و سپس اعلام کرد که هیچگونه راه حل خارجی‌ و دخالت بیگانگان در امور داخلی‌ کشورش را نخواهد پذیرفت.

بگزارش رویترز، روز جمعه عردوغان در یک سخنرانی در یکی‌ از شهر‌های ترکی گفته است: " ما از دادن یک درس به حکومتی که بر روی مردم خودش اسلحه می‌کشد و از سلاح‌های سنگین استفاده می‌کند، دریغ نخواهیم کرد"!!
(ظاهراً اردغان ۳۵ میلیون نفر کرد‌های ترکیه را مردم خودش حساب نمی‌‌کند و برای همین کشیدن اسلحه و سلاح سنگین بر روی آنها را بلامانع میداند و اگر آنها را به توپ و تفنگ و هواپیماهای شکاری و بمب‌های شیمیایی می‌بندد به این دلیل است که دشمن خارجیند و نه مردم ترکیه و در نتیجه کشتن آنها اشکالی ندارد، و یا اینکه فکر می‌کند، دنیا دنیای ۱۰۰ سال پیش است که هر چی‌ دلشان خواست، انسان (ارامنه ) بکشند و بعد در کمال وقاحت آنرا تکذیب کنند.)

رویترز می‌نویسد: عردوغان در اوایل این هفته اعلام کرده بود که او قوانین جدیدی را برای نیروهای مرزی خود در نظر گرفته است که هرگونه عملیات نظامی از سو‌ی‌ سوریه و در نزدیک مرز این کشور یک تهدید تلقی‌ شده و با آن بشدت برخورد کنند، اما او شکست خورد، شاید به این دلیل که مشخص نکرده بود که تا چه حد، و در چه فاصله‌ای از مرز، سوری‌ها اجازه انجام عملیات نظامی را دارند. ( باور کن غربیها از همین الان دارن به ریش این موجود بی‌ مایه نوکر صفت میخندند). رویترز ادامه میدهد، که این عملیات هوایی سوریها، برای اولین بار در مرز مشترک سوریه و ترکیه انجام می‌گیرد و سوریها با این کار خواستند، پدافند جدید ترک‌ها را ( تجهیزات نظامی که ناتو در اختیار ترک‌ها قرار داده تا آنان را مانند بادکنک باد کند) تست کنند.

در انتها رویترز اضافه می‌کند که روسیه با طرح صلح کوفی عنان، موافقت می‌کند بشرطی که بهیچوجه سخنی از تغییر بشار اسد در میان نباشد.


هیچ نظری موجود نیست: