۸.۴.۹۱

ترکیه ارتش خود را در مرز سوریه مستقر کرد.

بگزارش خبرگزاری رویترز، ترکیه یک کاروان شامل ۳۰ وسیله نقلیه‌ نظامی بشهر ساحلی اسکندریه واقع در ۵۰ کیلومتری مرز سوریه فرستاده است. این کاروان که روز چهار شنبه یعنی‌ دیروز در تلویزیون رسمی‌ ترکیه بنمایش گذاشته شد، شامل کامیونهای حامل ضد هوایی، آمبولانس‌های ارتشی و موشک انداز‌ها میباشد.

عردوغان نخست وزیر ترکی اعلام کرده است که اینکار در پی‌ اقدامات امنیتی! در مرز مشترک ترکیه و سوریه انجام می‌گیرد. عردوغان در جلسه پارلمان ترکیه هشدار داد که جهان باید بداند که، سیاست آرام!! ما به این معنی‌ نیست که ما گوسفندان اهلی هستیم، همه بدانید که خشم ترکیه بهمان اندازه قوی و خرد کننده است که دوستی‌ ما اینچنین است. وی همچنین اضافه کرد که نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه به این مرز، به منزلهٔ تهدید نظامی و جنگ تلقی‌ شده و با آن برخورد نظامی خواهد شد.

ترکیه مانند پسر بچه بی‌تربیتی که به کوچه میرود و باعث آزار دیگر بچه‌ها میشود، و وقتی‌ کتک میخورد، گریه کنان به دنبال بزرگتر خود رفته و با آنها برمیگردد تا انتقامش را از دیگر بچه‌ها بگیرد، وقتی‌ هواپیمای جاسوسیش در خاک سوریه سرنگون شد، با شتاب به ناتو پناه برد و بعد از جلسه فوری که از طرف ترکیه درخواست برگزاری آن شده بود، و وقتی‌ دبیر کلّ ناتو، اقای اناس فو راسموسن دانمارکی، اعلام کرد که ناتو ترکیه را حمایت خواهد کرد، اقدام به فرستادن نیروهای نظامی خود به مرز سوریه کرد.

همین خبرگزاری گزارش میدهد که امروز ترکیه در راستای سیاست‌های غرب، لوله گازی که از ایران به این کشور میرفت را در نزدیکی‌ مرز ایران، در یک عملیات نظامی، منفجر کرد.

ترک‌ها مثل همیشه منتظر فرصت هستند تا یکی‌ از همسایگانشان در جبهه‌ ضعف قرار بگیرد تا بتوانند از این رهگذر، کفتار گونه حمله کرده و مانند همیشه به دزدی منابع مادی و معنوی دیگران بپردازند. تو گویی نامردی و رذالت و نوکر صفتی با خون این مردم عجین شده و پاک شدنی نیست.
و حماقتبار فکر میکنند، وقتی‌ منطقه در آتش و خون غرق شود، آنها میتوانند راحت و آسوده در حاشیه بمانند و با منابع دزدی شده خوشبخت باشند، و این آتش دامن آنها را نخواهد گرفت.








هیچ نظری موجود نیست: