۷.۴.۹۱

کماندوهای انگلیسی در سوریه نفوذ کرده اند


یک پایگاه خبری اسرائیل مدعی شد که نیروهای عملیاتی ویژه انگلیس توانسته‌اند وارد خاک سوریه شوند و در همینحال، درگیریهای شدیدی در نزدیکی نهادهای حکومتی در دمشق روی داده است.


بگزارش تابناک پایگاه خبری «دبکا فایل»، وابسته به محافل امنیتی اسرائیل به نقل از منابع فوق نوشته است که نیروهای عملیات ویژه انگلیس توانسته‌اند از مرز ترکیه تا عمق ۱۰ کیلومتری خاک سوریه نفوذ کنند. در همینحال، گزارش‌ها از وقوع درگیری‌های شدید در نزدیکی محوطه گارد ریاست جمهوری حکایت دارد.

البته منابع محلی تأکید کرده اند که درگیریهای مذکور نه در داخل پایتخت، بلکه در مراکز دولتی خارج از دمشق رخ داده است.

همزمان با وقوع این تحولات، شبکه‌های تلویزیونی انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال پخش مصاحبه‌هایی با افرادی هستند که آنها را سربازان اسیر گرفته شده توسط نیروهای شورشی سوریه معرفی می‌کنند. این افراد به مراکز نیروهای موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در جنوب ترکیه منتقل شده‌اند.

به نوشته دبکا فایل، این گزارش‌ها هم راستا با تحولات یادشده پخش می‌شوند و نشان دهنده این هستند که احتمالاً یک اقدام نظامی اساسی و هماهنگ در سوریه به جریان افتاده است. این امر همچنین می‌تواند بیانگر آغاز مداخله نظامی غرب علیه دولت اسد باشد.

برآورد‌ها حاکی از آنستکه درصورت درستی این خبر، ورود نظامیان انگلیسی به سوریه بمنظور استقرار نخستین محوطه موسوم به «منطقه امن» در طول مرز سوریه ـ ترکیه، صورت می‌گیرد. تشکیل این منطقه می‌تواند مقدمه‌ای برای ورود بیشتر نیروهای غربی و استقرار مناطق جدید در سوریه باشد.

منابع نظامی اسرائیلی بر این باورند، پس از انجام این موارد، اقدامات بعدی به واکنش‌های سوریه، روسیه، ایران و حزب الله به این حملات مقدماتی وابسته خواهد بود.

خاطرنشان می شود امروز نیز اردوغان در سخنانی دولت اسد را تهدید نزدیک و دور برای ترکیه عنوان کرد و تاکید کرد نزدیکی هر سرباز سوری به خاک ترکیه به معنای اعلام جنگ است. وی دولت اسد را خونخوار و ظالم توصیف کرد و بر حمایت ترکیه از ملت سوریه تاکید کرد.


در نتیجه مشخص شد که این جریان هواپیمای جنگی ترکیه که سوریها سرنگون کردند و دولت ترکیه بجای عذر خواهی از کشور سوریه بخاطر شکستن حریم هوایی آن کشور، یه چیزی هم طلبکار شد، و این همه جارو جنجال راه انداخت، در واقع منظور حمله به سوریه از طریق مرز ترکیه بوده است و انگلیس ها، با جلو انداختن ترکیه بهانه حمله به سوریه از طریق مرز‌های ترکیه را، فراهم کردند.

مطمئنا ترکیه تاوان این همه سرسپردگی و نوکر صفتی را خواهد پرداخت، یعنی‌ تجربه تاریخ این را می‌گوید و نه من.


هیچ نظری موجود نیست: