۲۹.۱.۹۱

دانا انتظار ندارد كارهای او مورد ستايش و تحسين قرار گيرد


امروز خبر فرود اضطراری یک هواپیمای ایرباس ا۳۳۰ ( Airbus A330)، به مقصد اورلاندو آمریکا، در فرودگاه لندن بدلیل نقص فنی‌ روی آنتن خبرگزاریها رفت. این هواپیما چند دقیقه بعد از بلند شدن از روی باند، در قسمت بار هواپیما، دچار آتش سوزی شده، و در نتیجه، مجبور به برگشت و فرود اضطراری میشود.

در این خبر آمده است که تعداد زیادی از مسافرین بدلیل جراحات عمیق، شکستگی دست و پا و دیگر اعضای بدن راهی‌ بیمارستان شدند. سکای نیوز( Sky News) می‌نویسد که برخی‌ از مسافران، بر روی آسفالت باند هواپیما کشیده شدند و جراحات وحشتناکی بر بدنشان وارد آمده است. همینطور تعداد زیادی کمر شکسته و گردن خرد شده، در بین مسافران دیده میشود. در همین رابطه شرکت هواپیمای وریجین گروه ( Virgin Group ) که مسئولیت این پرواز با او بوده است، از مسافرین عذرخواهی کرده است. 


این خبر من را یاد خلبانان دلاور و زبر دست ایرانی‌ انداخت، که هواپیما‌های عهد عتیق را بدون چرخ، گاهی هم بدون موتور، بسلامت بر روی باند هواپیما مینشانند، بدون اینکه از دماغ یکی‌ سه قطره خون جاری شود، و احترام من را نسبت به این خلبانان ارزشمند، بیش از پیش برانگیخت.

من ضمن همدردی با این مسافران جسم و جان خرد شده، به شرکت‌های هواپیمای غربی پیشنهاد می‌کنم، خلبانانشان را برای دیدن یک دورهٔ آموزشی خلبانی، نزد خلبانان دلاور ایرانی‌ بفرستند، تا بدین وسیله هم از تعداد مسافران زخمی کم کرده و هم میلیونها دلار خسارت را در جیب خود نگاه دارند.