۳۰.۹.۹۰

تو مو میبینی‌ و من پیچش مو



Gil Elvgren ، نقاش و هنرمند آمریکای قرن بیستم، (March 15, 1914 – February 29, 1980) که تخصصش در کشیدن pin _ up _ girls ، یا زنان تبلیغاتی بود. 

نقاشی‌های جیل الفگرن علاوه بر اینکه جنبه تجارتی و بازرگانی داشت در جهت ایجاد جوّی که هدفش عادی ساختن نگاه جامعه به جسم زن در جامعه بعد از جنگ جهانی‌ بود، نقش موثری داشت.
این نقاشیهای تجارتی باعث شد که جامعه بهتر زن را بشناسد و به خاطر عدم شناخت زن، مخصوصا جسم زن، به زن ستیزی و انحرافات اخلاقی‌ از قبیل، همجنس گرای و کودک آزاری، کشیده نشود.
هر چند بعد‌ها بر اثر افراط در این کار، و به خاطر برخی‌ سودجویان بدون اخلاق، این هدف هم جنبه معنوی خودش را از دست داد و تا آنجا پیش رفت که از بدن زن برای فروش کالا استفاده شد، و هم جامعه از دیدن بدن لخت زن منزجر شد و انحرافات اخلاقی ناشی‌ از آن در جامعه بوجود آمد، یعنی‌ از جهت دیگر بام به زیر افتادن، چرا که خواص افراط و تفریط درست یکسان است، و همانطوری که پنهان کردن زنها در پستوی خانه، ایجاد انحراف می‌کند، نمایش بی‌ رویه و استفاده از بدن زن هم، به همان اندازه مهلک و مضرّ است. ولی‌ این باعث نمی‌شود که هدف اولیه و اصلی‌ خدشه دار شده و معنایش کمرنگ شده و به فراموشی سپرده شود.

Gil Elvgren Vintage Pin-up girl









Hot Hot Hot


image
image
image
image
image
image
image
تو مو بینی و من پیچش مو
به مجنون گفت روزی عیب جویی که پیدا کن به از لیلی نکویی که لیلی گر چه در چشم تو حوریست به هر جزوی ز حسن او قصوریست ز حرف عیب‌جو مجنون برآشفت درآن آشفتگی خندان شد و گفت اگر در دیده‌ی مجنون نشینی به غیر از خوبی لیلی نبینی تو کی دانی که لیلی چون نکویی است کزو چشمت همین بر زلف و روی است تو قد بینی و مجنون جلوه ناز تو چشم و او نگاه ناوک انداز تو مو بینی و مجنون پیچش مو تو ابرو، او اشارت‌های ابرو دل مجنون ز شکر خنده خونست تو لب می‌بینی و دندان که چونست کسی کاو را تو لیلی کرده‌ای نام نه آن لیلی‌ست کز من برده آرام اگر می‌بود لیلی بد نمی‌بود ترا رد کردن او حد نمیبود وحشی بافقی

هیچ نظری موجود نیست: