۲۶.۴.۹۰

اوشین Oshin


در یکی‌ از سایت‌های ایرانی‌ آهنگی از یک سریال ژاپنی به اسم اوشین گذشته شده بود که بسیار با احساس بود، من کمی‌ راجع به این سریال تحقیق کردم و متوجه شدم که این سریال یکی‌ از سریالهای محبوب ایرانی‌‌ها در سالهای بعد از انقلاب بوده است و تعداد زیادی از ایرانی‌‌ها به این سریال علاقه داشته و ازش خاطرات زیادی دارند، برخی‌ یاد دوران کودکیشون میافتند که با مادر یا خانواده شون این سریال رو تماشا میکردند، برخی‌ دوران نوجوانی یا جونیشون رو با این سریال سیر میکنند و الا آخر. البته با کمی‌ گشت و گذار تو اینترنت متوجه شدم که این فقط ایرانی‌‌ها نیستن که با این سریال تا این اندازه احساس مطلوبی رو در خودشون حس می‌کنن، آمریکایی‌ها و اسپانیای‌ها و چینی‌ها و خیلی‌ از ملت‌های دیگر هم با همین احساس مشترک در باره‌ این سریال گفتگو میکنند.
این سریال شامل ۲۹۷ قسمت است که مدت زمان هر قسمت ۱۵ دقیقه میباشد.
یادآوری میشود که این سریال با همکاری هالیوود و با هدف کم‌رنگ ساختن عواقب حمله وحشیانه آمریکا به ژاپن ساخته و در آن تلاش شده است تا جامعه ژاپن پیش از حمله آمریکا به این کشور، را یک جامعه فقیر و تحت ستم ، و در عوض چگونگی‌ رسیدن ژاپنی‌ها به پیشرفت و رفاه و آزادی بعد از حمله امریکایی‌ها به کشور به نمایش بگذرد!! بسیار سریال مسخره و دروغینی است.
موسیقی متن سریال : سال‌های دور از خانه (اوشین)
آهنگساز : کوئیچی ساکادا
تاریخ انتشار : ۱۹۸۳






سال‌های دور از خانه، (اوشین) نام سریالی تلویزیونی است که در سال ۱۹۸۳ در کشور ژاپن تولید شد و در دههٔ شصت در ایران پخش می‌شد. شخصیت اصلی این داستان خانمی است که اوشین نام دارد و در سنین پیری خاطرات زندگی سختش از زمان کودکی تا بزرگسالی را تعریف می‌کند. این سریال محبوبیت زیادی نزد مردم یافته و بارها از شبکه‌های مختلف تلویزیونی دنیا پخش شده است. یکی از مرورگران سایت ایمدب شخصیت اصلی این سریال (اوشین) را معروف‌ترین زن ژاپنی در دنیا می‌داند.



هیچ نظری موجود نیست: