۱۶.۸.۸۵

گوشه‌هایی‌ از تاریخ

یک افسر پلیس تهران در حال هدایت ترافیک سبک در چهارراه نادری ضلع جنوبی سفارت انگلیس. امروز تهران قدیم در حال خفه شدن زیر بار آلودگی های هوا و صوتی است و برای حفظ آنچه از این میراث تاریخی بر جامانده اندک کوششی در جریان نیست.



مراسمی در سبزه میدان مقابل بازار تهران ورودی امامزاده زید و موزه لطفعلی خان در دوره قاجار.


میدان تجریش در ۱۳۰۰ش. دوران ننگین قاجار. در دوران سازندگی پهلوی میدان تجریش و شمیرانات تفرجگاههایی در شمال تهران مورد دسترسی مردم تهران بودند.




نخستین نماز جمعه در ایران در ۲۵ مرداد ۱۳۵۷ به امامت آیتالله طالقانی در زمین فوتبال، دانشگاه تهران برگزار شد و از آن پس این مکان محل دائمی برگزاری نماز جمعه و هم‌چنین نماز عید فطر شد.




دوران سازندگی پهلوی - ستاره سرشناس هالیوود الیزابت تيلور در کنار اردشير زاهدی سفير وقت ايران در آمريكا، در هواپيمای بوئينگ ۷۴۷ تازه خريداری‌شده از سوی شركت ملی هواپیمایی ایران در مراسم افتتاح نخستين خط پروازی مستقيم تهران – نیویورک ۱۹۷۶م





۱۹۶۲ تهران- تهرانپارس - کنگره جبهه ملی دوم است. مراسم در خانه ی حاج حسن قاسمیه در تهران پارس برپاشد و با نوار پیام مصدق کار خود را آغاز می کند. در این ایام بازرگان و طالقانی نهضت آزادی!! را پایه گذاری کردند.





دوران سازندگی پهلوی - تهران دانشکده مدیریت و بازرگانی ایران وابسته به دانشگاه هاروارد آمریکا که مرکز مطالعات مدیریت ایران محسوب میشد و اعتباری جهانی‌ داشت - این دانشکده بعد از انقلاب اولین دانشکده‌ای است که در سال ۱۳۶۱ و در دورهٔ انقلاب فرهنگی‌ تغییر نام داد و به نام دانشگاه امام صادق شروع به کار کرد و از اعتبار افتاد.




عکسي از جشن فارغ التحصيلي دبيرستان فيروز بهرام در خرداد 1316:شاپورریپورتردر کنار برادرش، ايدلجي ، و ساير همشاگردي هايش نعمت الله مين باشيان، عزت الله مين باشيان، محسن پناهي، محمود صانعي، فرهنگ مهر، جعفر نخجوان، حسنعلي منصور، جواد منصور...




دوران سازندگی پهلوی - منظره زیبای هوایی از میدان ولیعهد (ولیعصر) و در امتداد آن بلوار الیزابت (کشاورز)، سینما پولیدور(قدس) با حوض و پیکان و آگهی‌های کونیکا و ناسیونال حال و هوای جالبی از دهه ۵۰ ایران دارد.


لطفا برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا را کلیک کنید


برگشت به صفحه قبلی‌

هیچ نظری موجود نیست: